M
MattOnTheNet
Een vriend van mij heeft gebruik gemaakt van een UPC aanbieding: €45,00 inclusief Internet 60Mb, TV Digitaal Starter + Telefonie Free. Monteur langsgeweest en op zijn laptop werd de snelheid gehaald (59.32Mb). Blijkt dat je "normale" LAN kaart niet toereikend is en er een Gigabit type gebruikt moet worden. Wel even handig als UPC dat vermeldT! Op zijn eigen PC werden waarden(na installatie van nieuwe LAN kaart) van 9 tot 30Mb gehaald: nooit sneller. Uit voorzorg een volkome nieuw OS geïnstalleerd maar het probleem bleef. PC gestart in "veilige modus met netwerk" en <poef!> de 59Mb werd constant gehaald. Probleem moest dus een programma zijn. Ik kwam er achter dat het antivirus programma (Avast!) de boosdoener was. Avast! verwijderd en AVG geìnstalleerd. Precies hetzelfde probleem: maximaal 30Mb. In AVG de optie "AVG Active Surf Shield" uitgeschakeld en, alweer <poef!>, we zaten weer op 59Mb download snelheid.
Dezelfde testen doorgevoerd op mijn eigen system, een (tegenwoordig) lousy 10Mb verbinding<g>, en daar kwamen waarden van 5Mb wanneer het AV programma was ingeschakeld versus 9.4 wanneer deze was uitgeschakeld. Het lijkt er dus op dat de AV programma's de downloadsnelheid met zo'n 40 to 60% naar beneden halen.
Mijn vraag: heeft iemand dit ook geconstateerd en naar welke oplossing, indien relevant, zou ik moeten kijken: commercieel AV programma, on-route checken van binnenkomende stroom data etc. etc.). Het is natuurlijk inherent dat je wat snelheid verliest, maar het verlies wat ik nu zie is lachwekkend.
Dezelfde testen doorgevoerd op mijn eigen system, een (tegenwoordig) lousy 10Mb verbinding<g>, en daar kwamen waarden van 5Mb wanneer het AV programma was ingeschakeld versus 9.4 wanneer deze was uitgeschakeld. Het lijkt er dus op dat de AV programma's de downloadsnelheid met zo'n 40 to 60% naar beneden halen.
Mijn vraag: heeft iemand dit ook geconstateerd en naar welke oplossing, indien relevant, zou ik moeten kijken: commercieel AV programma, on-route checken van binnenkomende stroom data etc. etc.). Het is natuurlijk inherent dat je wat snelheid verliest, maar het verlies wat ik nu zie is lachwekkend.



Hoef die troep niet, vertraagt je hele pc. Heb in principe nooit last van virussen. Ligt er ook maar net aan wie er wel en niet aan je computer zitten. 


