• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snelheden van Ziggo dan straks ook?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Kabrio
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
K

Kabrio

Ik lees net op Tweakers.net dat Tele2 hun abonnement kosteloos van 4Mbps verhoogt naar 20Mbps...

Quote van de Tele2 site:

Bizarre prijsverschillen in de markt voor razendsnel internet

Tele2 Compleet klanten kunnen kosteloos internetsnelheid verhogen van 4 tot 20Mb/s

Amsterdam, 14 april 2008. De snelheid van internetdiensten voor consumenten is explosief gestegen. Kon men drie jaar geleden nog indruk maken op vrienden met een internetverbinding van 1Mb/s, nu vragen consumenten om verbindingen tot 20Mb/s. Zo kunnen zij nog sneller tegelijkertijd muziek en films downloaden, chatten, gamen en films bekijken op internet.

De sterk toegenomen vraag naar sneller internet gaat gepaard met een enorm verschil in prijzen tussen de verschillende aanbieders. Zo betaal je bij XS4All € 54,95 voor 20Mb/s internet en bij @home zelfs € 69,95 voor telefonie en 20Mb/s internet, terwijl Alice en Telfort hier € 29,90 voor rekenen. Tele2 gaat mee in deze strijd om de beste prijs.

Tele2 bood al geruime tijd 20Mb/s internet aan in combinatie met bellen en interactieve televisie en verhoogt nu ook de standaard snelheid van haar internet en bellen abonnement van 4 naar tot 20Mb/s. De prijs van Tele2 Compleet blijft € 29,95 en de eerste zes maanden kost 20Mb/s internet en bellen zelfs maar € 14,95. In deze strijd vergeet Tele2 ook haar bestaande Tele2 Compleet klanten niet. Zij krijgen allemaal een aanbod om hun internetsnelheid kosteloos te verhogen tot 20Mb/s.

“Uit de test van de consumentenbond van april 2008 onder 17 internetproviders komt ook nog naar voren dat Tele2 het beste scoort op de combinatie klanttevredenheid, helpdesk en spamfilter. Met dit resultaat en onze nieuwe prijs en snelheid voor internet en bellen, laat Tele2 zien dat kwaliteit betaalbaar kan zijn,” aldus Günther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt.


Waarom handelt Multikabel/Ziggo nou niet...​
 
Ja ja, 20 megabit en Tele2. En jij gelooft in sprookjes :?:

Als nu iemand berucht is om het niet waarmaken van de 'tot 20 megabit' is het Tele2 wel. Geld bijna voor alle ADSL boeren, maar Tele2 schijnt het helemaal bont te maken.

20 megabit haal je met ADSL echt alleen als je zo ongeveer naast de wijkcentrale woont. Wordt tijd dat de reclamecodecommissie eens gaat eisen dat advertenties alleen de daadwerkelijk gemeten gemiddelde snelheid ipv de theoretische maximum snelheid mogen bevatten.

Zie bv Speedtest.nl over Tele2: https://www.speedtest.nl/Database/Graphs.asp?pi_id=190&co_id=1593

Ter vergelijk Casema Mega:
https://www.speedtest.nl/Database/Graphs.asp?pi_id=175&ReportID=0&co_id=1370

@Home Intensief 20000:
https://www.speedtest.nl/Database/Graphs.asp?pi_id=13&ReportID=0&co_id=1598

Multikabel X-tra:
https://www.speedtest.nl/Database/Graphs.asp?pi_id=66&ReportID=0&co_id=1209

Goed, het is allemaal geen 20 megabit in de praktijk, maar de Ziggo kabelaars maken het stukken beter waar dan Tele2.

Dat wil niet zeggen dat ik Ziggo ook fors aan de prijs vind in verhouding, maar als je echt meer dan 10 megabit wilt moet je niet voor ADSL gaan.

Woon zelf in Utrecht en volgens wederom Speedtest scoort casema daar zelfs gemiddeld 1907 KBit/sec, erg prima dus. Is ook mijn eigen ervaring.
 
Waarom handelt Multikabel/Ziggo nou niet...
Blijkbaar vind men het voorlopig niet nodig om het snelste abonnement aan te passen. Op dit moment is alleen bekend dat de Power-Bundel bij Multikabel omhoog gaat naar 16/3 en dat Xtra bij Multikabel niet verhoogd zal worden. Het lijkt erop dat Ziggo dus voorlopig niet voor de hoogste snelheid in de markt wil gaan inzetten, althans tot nu toe hebben ons geen signalen bereikt dat er enige beweging in zit voor Xtra.
 
Blijkbaar vind men het voorlopig niet nodig om het snelste abonnement aan te passen. Op dit moment is alleen bekend dat de Power-Bundel bij Multikabel omhoog gaat naar 16/3 en dat Xtra bij Multikabel niet verhoogd zal worden. Het lijkt erop dat Ziggo dus voorlopig niet voor de hoogste snelheid in de markt wil gaan inzetten, althans tot nu toe hebben ons geen signalen bereikt dat er enige beweging in zit voor Xtra.
Dank je voor deze info, maar dat is elders ook al te lezen...
Dan maar VEEL TE VEEL betalen en maar WEER afwachten...
Zal me niets verbazen dat we gewoon overgezet worden naar Power over een maand of 3.
Maar goed, wanneer boeit het ze wel he... :D
 
Het gaat er niet om of ik dat sprookje geloof of niet, het gaat om dat bericht.

Wel to the point blijven aub!!!

Sorry, maar volgens mij was mijn post uitermate to the point: jij vroeg waarom Ziggo niet reageert op dit bericht.
Antwoord: Ziggo hoeft niet te reageren want de mensen die überhaupt willen betalen voor snelheden hoger dan 10 megabit weten donders goed dat ADSL geen alternatief is. ADSL wordt, mijns inziens terecht, gewoon in het hogere segment niet door de kabelaars als concurrent gezien.
Ziggo gaat pas reageren denk ik als er of concurrentie op de kabel komt of glasvezel breder uitgerold wordt. Dan moeten ze ook wel, anders houden ze weinig klanten over.

Vind ook dat VEEL TE VEEL betalen nog wel meevallen: de enige ADSL provider die ik wel enigzins zou overwegen, XS4All, is EUR 55,- per maand in een actieaanbieding.
OK, Casema/Ziggo is aan de prijs (UPC bv is toch 10 euro per maand goedkoper terwijl ze hogere snelheid bieden, wel weer met andere nadelen zoals actieve traffic shaping, 7 jaar UPC klant geweest), maar je mag gewoon Casema Mega / Multikabel X-Tra en zo niet vergelijken met de Tele 2/Alice/Orange van deze wereld.
 
Klaar...

Allemaal wil men snelheid er bij, maar als puntje bij paaltje komt, gaat het ineens over het sprookje 'Tele2 en de niet haalbare 20Mbit'.
Dat Tele2 de 20Mbit niet haalt is niet relevant, hetgene dat wel relevant is, is dat men toch de waarden van het abonnement drastisch verhoogd en Multikabel sukkelt weer overal achteraan. Maar goed, is dus niet relevant... Zo te merken zit men hier niet te springen voor meer snelheid bij het X-tra abbo en niemand van de vele klagers hier vindt het te duur. Dus waarom zou ik me er dan verder ook druk om maken. Zolang ik mijn 100GB in een nacht maar haal... scheelt veel downloaden als ik wel thuis ben.

De groeten :D
 

Yeez! Iemand op zijn tenen getrapt? Ik heb nooit gezegd dat je post irrelevant is, ik zeg alleen wel dat je geen appels en peren moet vergelijken.

Ja, hogere snelheid is altijd goed en lagere kosten uiteraard ook, maar je kunt gewoon het Tele2 20 megabit abo niet vergelijken met kabelinternet.
 
Ik was altijd tevreden met de snelle @Home Internet verbinding.
Maar nu zit ik via ADSL goedkoper met vrijwel gelijke snelheid.
Van 47.95 naar 25 euro voor gelijke snelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan