• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Snel skippen door zenders

Berichten
270
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Horizon Box hier vandaag aangesloten.... Maar tjemig wat werken al die menu's onhandig. Raak door de bomen het bos kwijt. Het meeste is mee te leven en zal wel wennen zijn. Maar 1 ding vind ik erg onhandig. Op de "oude" media box kon je gewoon je zender bijv op NLD1 hebben staan en dan simpel met Links/Rechts door de andere zenders heen browsen om te zien wat er op de vorige/volgende zenders bezig is. En met de naar beneden toets zag je welk programma na het huidige programma komt, en daarna en daarna etc....

verder vind ik de Afstandbediening wel erg simplistisch. Geen knop om meteen bij OnDemand en DVR te komen. Wil je die diensten gebruiken moet je eerst het menu in duiken. Niet meer een kwestie van 1 knop en je bent bij een overzicht van je opnamen.

Ligt het aan mij of is dit allemaal nu veel omslachtiger gemaakt?
 
Je kan snel zappen net als wat je al zij, door zonder van kanaal te wisselen. Door de BACK- knop ingedrukt the houden en dan kan je met de pijltjestoetsen BOVEN + BENEDEN wisselen van kanaal. En ook via de BACK- knop kan je met <LINKS + RECHTS> kijken wat er NU en STRAKS op de zender (of die andere) te zien is. Het is eigenlijk omgekeerd gedaan bij de Horizon. Tevens komt er ook een nieuwe afstandbediening met meer functie's, eind dit jaar/januari 2013. (zie bijlage!)

Veel succes!

UPC_Horizon.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aan een nieuwe mobiel moet je ook wennen.....geef jezelf even de tijd.... Over twee weken hanteer je Horizon blindelings .....
 
Dank je!! gevonden.
Alleen dat woordje "snel" voor zappen past niet zo ;)

Die nieuwe afstandbediening komt hier meteen in huis...
 
Kijk dat met die back-knop en dan pijltje omhoog en omlaag wist ik niet. Handig op te weten. Heel erg snel gaat het niet, maar wat dan wel weer leuk is is dat je zelfs beeld van die andere zender ziet. Vanavond meer eens even 'live' testen :)
 
Mag toch hopen dat UPC iedereen die al een Horizon heeft genomen gratis de afstandsbediening toestuurt.
Deze AB had er namelijk vanaf het begin al bij moeten zitten, maar is door batterij problemen uitgesteld.
 
Dat betwijfel ik, maar ik hoop het wel! Voor het horizon tijdperk hadden we HD tv van upc. Daar waren ook 2 type kasten van (de oude dunnere en de nieuwere dikke versie) maar als bestaande klant kreeg je geen nieuw type ondanks dat deze veel sneller is dan de oude.
 
doemaarwat zei:
Kijk dat met die back-knop en dan pijltje omhoog en omlaag wist ik niet. Handig op te weten. Heel erg snel gaat het niet, maar wat dan wel weer leuk is is dat je zelfs beeld van die andere zender ziet. Vanavond meer eens even 'live' testen :)

Je kunt ook pijltjes toets naar beneden of naar boven ingedrukt houden. Dus zonder back toets. Dan zie scroll je snel door de zenders. Je ziet dan alleen niet direct wat er op die zender is. Met ok toets of door te blijven op de zender die je wilt kijken selecteert hij de zender.
 
Het grote probleem met al deze "handige" functionaliteit is, dat de box vaak zo ontzettend traag reageert op de AB, waardoor je te ver door scrolt en weer terug moet, waarna je weer te ver doorschiet, enzovoort. Of je zit opeens naar een ander programma te kijken, terwijl je nog zit te wachten tot de informatie over die zender en de programmering in het snelmenu verschijnt.

Ik heb dit ding nu bijna twee maanden en kan er niet aan wennen. Het is elke keer weer denken welke van de drie snelmenu's ik moet kiezen om een bepaalde functie uit te voeren, en via welke slimme truc ik nu wel een lijst met zenders plus beeld van het actuele programma krijg, en via welke truc alleen een zenderlijst.

De hele interface is ontworpen voor de ideale situatie, waarin alles direct en zonder enige vertraging werkt, zodat je er graag mee speelt en er aan kunt wennen. Die situatie zal bij UPC waarschijnlijk nooit optreden, omdat hun netwerk altijd belast wordt tot het kraakt. Bovendien heeft de box nu al te veel moeite met het uitvoeren van alle functionaliteit, terwijl de helft nog niet eens werkt.

Misschien gaat het beter als je alleen de tv-functie gebruikt, maar die optie had ik niet eens toen ik hem aanvroeg.
 
Terug
Bovenaan