smtp server

Status
Niet open voor verdere reacties.
E

elmar283

Hallo allemaal,

Even een situatieschets.
Ik heb naast mijn chellomail ook een aantal anere emailadrssen. Nu gebruik ik het emailprogramma Ximian Evolution in Linux. Nu was het voorheen geen probleem om via smtp (mail.chello.nl) emails te versturen onder een andere emailadres dan het chello.nl adres.

Maar sinds kort weigerd chello stelselmatig deze mail te verzenden. Nu heb ik postfix en sendmail al uitgeprobeerd (voor de linux gebruikers onder ons), maar sommige mailservers weigeren deze mail. (domain unknown)

Nu vroeg ik me af of meer mensen het probleem hebben dat chello hun mail via smtp weigeren en of hier een oplossing voor is.

Groetjes Elmar
 

Krueger

Forum Gebruiker
Berichten
151
Als je spam verstuurd word je afgesloten zonder bericht, ook spam door virussen. Normaliter zo het moeten werken over smtp mail.chello.nl
 
Topicstarter
Topicstarter
E

elmar283

Wordt email versturen via ander email als spam gezien???

Elmar
 
A

abla

Hoi mensen
Ik heb ook mail problemen!!!
En kreeg via mijn host provider het volgende:

Zie ook hier:
https://deinternetman.nl/nieuws.php
Dit leek me erg interessant voor het forum
Groet Abla

IPreeksen van Chello, Wanadoo en Euronet opgenomen in sorbs.net-lijst
Geplaatst door de.internetman op 25/11/2003
Sinds maandag 24 november zijn een aantal IPreeksen van internetaccessproviders Chello en Wanadoo opgenomen in de blacklist van Sorbs.net. Hierdoor is het voor een aantal mensen lastig om email verzonden te krijgen, omdat het IPnummer dat ze toebedeeld hebben gekregen binnen de geblokkeerde reeksen valt.

Hier onder staat een voorbeeld van de foutmelding die er dan kan optreden:

De SMTP-server heeft een onbekende fout gemeld.

Account: 'mail.[domeinnaam.nl]', Server: 'mail.[domeinnaam.nl]',
Protocol: SMTP, Reactie van server: 'rblsmtpd: 62.163.81.179 pid 24903:
451 Dynamic IP Address See: https://www.dnsbl.sorbs.net/cgi-bin/lookup?IP=62.163.81.179',
Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC60
De snelste oplossing is om bij de eigenschappen van het betreffende emailaccount de naam van de SMTP server te wijzigen en daar de SMTPserver van uw internetaccess leverancier in te vullen. Voorbeeld; indien Chello uw verbinding verzorgt, vervang dan mail.[domeinnaam.nl] door: smtp.chello.nl.

Dit kunt u eenvoudig doen door in Outlook te kiezen voor:

Extra -> Acounts -> Mail
en dan het betreffende emailaccount te dubbelklikken en dan voor het tweede tabblad te kiezen: "Servers" en daar de "Uitgaande mailserver (SMTP)" aan te passen. Klik daarna op "OK" en daarna op "sluiten".

... maar de fout ligt toch bij de internetman?

Nee, dat lijkt misschien zo, maar toch is dat het niet. Doordat de genoemde providers het netwerk niet op orde hebben, zijn ze opgenomen in de blacklist van Sorbs.net. Deze configuratiefout(-en) kan(kunnen) er voor zorgen dat vanuit deze netwerken grote hoeveelheden spam verzonden zou kunnen worden. In een poging wat aan de enorme hoeveelheden spam te doen en te helpen voorkomen dat mensen bedolven worden onder bergen ongevraagde electronische post, maakt de internetman o.m. gebruik van blacklists zoals die van Sorbs.net.

Het is aan de netwerkbeheerder(s) van de genoemde netwerken om er voor te zorgen dat zij niet worden opgenomen in dit soort lijsten, want wereldwijd worden dit soort lijsten steeds meer gebruikt om de enorme hoeveelheden ongevraagde electronische post een halt toe te roepen.

Onderstaand ziet u een voorbeeld van een klacht zoals u deze naar de verantwoordelijke netwerkbeheerder(s) zou kunnen sturen, in het voorbeeld naar Chello:

Onderwerp: Help! We worden geblokkeerd door https://www.dnsbl.au.sorbs.net!

Beste mensen van de Chello Abuse afdeling,

Toen ik een mail wou verzenden via de provider van mijn website kwam ik er
vandaag tot mijn grote schrik achter dat een compleet subnet van chello
(24.132.0.0) waar mijn ipadres (24.132.xxx.xxx) een onderdeel van is wordt
geblokkeerd door https://www.dnsbl.au.sorbs.net.

Kijk maar eens op deze link en klik dan op Check Entry:

https://www.dnsbl.au.sorbs.net/cgi-bin/lookup?js&IP=24.132.xxx.xxx

vervolgens klik je bij het kopje dynamic ip space op details en daar zie
je dat het complete subnet 24.132.0.0 wordt geblokeerd.

Ik ga ervan uit dat dit ten onrechte is en dat het werd veroorzaakt door
iemand die vanaf dit subnet zat te spammen. Ik wil jullie dan ook
vriendelijk verzoeken om deze blokkering a.u.b. zo snel mogelijk ongedaan te
maken.

Met vriendelijke groeten,
 

Tony

Forum Gebruiker
Berichten
2.653
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Ik sta niet op de Sorbs list :><

Klopt ook wel.....geen blokkerings probleem met e-mailen tot nu toe...

Ik heb ook het idee dat de mailserver van Chello weer normaal draait op het moment. Alles komt weer binnen normale tijden aan zowel bij mij als bij anderen die ik stuur..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan