SMT-C7140A loopt vast!

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mowgli

Ik heb nu voor ruim twee weken de SMT-C7140A HD-recorder van Samsung. Tijdens het afspelen van een opgenomen programma in de bibliotheek kan het gebeuren dat na een willekeurige tijd de HD-recorder vast loopt/bevriest. Het beeld op de TV bevriest. Bij het uit schakelen van de TV en daarna weer aan vertoont de TV een egaal blauw scherm. Via de "Source"-knop is de HD-recorder niet meer beschikbaar in de HDMI-lijst op de TV. De HD-recorder reageert ook niet meer op de bijbehorende afstandsbediening. De enige remedie is de HD-recorder op de achterkant met de aan/uit knop uitzetten en weer aanzetten. Dan weer tientallen minuten kijk plezier tot de volgende "freeze".
Software versie: 1.01/119 - 013.002.620.
Wat ik begrijp is dat dit de laatste software versie is. Ik kan niet updaten.
Het is inmiddels ook de tweede HD-recorder die ik heb van de leverancier wat de eerste was een regelrechte ramp in gebruik. Ik ga maar terug naar de leverancier en een andere recorder halen tenzij Samsung een oplossing heeft.
 
persoonlijk contact

Wij zullen een persoonlijk bericht sturen voor verdere ondersteuning.

Met vriendelijke groet,

Team Samsung STB

Ik heb nu voor ruim twee weken de SMT-C7140A HD-recorder van Samsung. Tijdens het afspelen van een opgenomen programma in de bibliotheek kan het gebeuren dat na een willekeurige tijd de HD-recorder vast loopt/bevriest. Het beeld op de TV bevriest. Bij het uit schakelen van de TV en daarna weer aan vertoont de TV een egaal blauw scherm. Via de "Source"-knop is de HD-recorder niet meer beschikbaar in de HDMI-lijst op de TV. De HD-recorder reageert ook niet meer op de bijbehorende afstandsbediening. De enige remedie is de HD-recorder op de achterkant met de aan/uit knop uitzetten en weer aanzetten. Dan weer tientallen minuten kijk plezier tot de volgende "freeze".
Software versie: 1.01/119 - 013.002.620.
Wat ik begrijp is dat dit de laatste software versie is. Ik kan niet updaten.
Het is inmiddels ook de tweede HD-recorder die ik heb van de leverancier wat de eerste was een regelrechte ramp in gebruik. Ik ga maar terug naar de leverancier en een andere recorder halen tenzij Samsung een oplossing heeft.
 
Inmiddels heb ik voor de tweede keer de HD-recorder ingeruild voor een nieuw exemplaar bij de leverancier. Ik was echter 2 dagen over de inruil-termijn heen (14 dagen) maar ik ging niet akkoord met het feit dat ik een nieuwe HD-recorder koop om hem vervolgens 20 tot 30 werkdagen kwijt te zijn omdat het repareren bij Samsung zo lang duurt. Sinds 3 januari is de HD-recorder veelvuldig gebruikt, tv-series opgenomen variërend van 30 minuten tot 2,5 uur en probleemloos afgespeeld zonder haperingen of een "freeze".

Het tweede exemplaar is ingeleverd bij de leverancier met een uitvoerige klachten beschrijving erbij (kopie van mijn eerste post).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan