• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

SMT-C7140 "hangt" af en toen en neemt soms niet op.

  • Onderwerp starter PeterVeenstra
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
P

PeterVeenstra

Ik heb sinds een paar maanden een decoder van Samsung, een SMT-C7140. Gekregen toen ik bij Ziggo een nieuw abonnement afsloot. Mijn DVD recorder was kapot, dus dit leek me een handige oplossing..

In principe werkt alles zoals bedoeld, kijken, programma's opnemen, de TV gids.. Perfect.. alleen niet altijd.. :cry:

Achtergrond info
De decoder laat ik altijd aanstaan. De TV gaat altijd helemaal uit. Dus als ik 's avonds klaar ben met kijken, gaat allleen de TV uit. De volgende dag gaat dan ook alleen de TV weer aan. Tenzij de fouten optreden natuurlijk..


Algemeen
Het komt vaak voor (2 a 3 keer per week bij dagelijks gebruik) dat de decoder helemaal "vast" staat als je wilt gaan kijken. Wat je dan ook indrukt op de afstandsbediening, er gebeurt helemaal niet meer. Even de aan/uitknop achterop het apparaat indrukken helpt altijd. Vervelender is dat als je hem zo aantreft, dat dan ook geplande opnames niet zijn uitgevoerd.

"Vast" slaan
Het "vast" slaan van de decoder komt in 2 varianten voor:

  • Als ik 's avonds TV wil kijken. Ik pak dan de afstandbediening van de decoder. Als je naar een volgend kanaal kunt springen, weet ik dat het goed gaat. Als dat niet kan, zit alles vast. Maakt niet uit of ik de TV al aan heb of niet.
  • Soms zomaar, als je een toets indrukt op de afstandsbediening van de decoder. Dit komt het vaakst voor vlak na het begin van de "kijk-sessie", soms al na een paar seconden. Het is 1 keer gebeurd na een uur kijken.
Af en toe niet opnemen
Als ik de decoder "vast" aantref, zijn ook de programma's die ik wilde opnemen niet in de library opgenomen. Het display van de decoder vertoont ook nog het lichtrode klokje, dat aangeeft dat er een opname gepland staat (nou ja stond).
Ik moet dan de decorder uit en weer aanschakelen met behulp van de knop achterop en als alles het weer doet, mis ik de programma's die ik had willen opnemen.


Heeft iemand een idee?

Peter Veenstra
 
Beste Peter, wij adviseren jou om de decoder ter reparatie aan kan bieden bij Ziggo. Wat het probleem precies is kunnen wij zo niet bepalen maar dit lijkt op een probleem wat door een reparateur moet worden opgelost.
 
Bedankt voor jullie reactie!
Ik zal contact opnemen met Ziggo.
gr.
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan