K
kappl1
Hallo Allemaal,
Het lukt mij niet om een draadloos accespoint van SMC, de SMCWEBT-G, aan de praat te krijgen.
Het is een “wireless ethernet bridge” die als accespoint kan worden ingesteld. Hij heeft een ethernet interface die gebruikt wordt voor het configureren en om aan te sluiten op het kabelmodem. Het configureren van het draadloze LAN gaat goed, mij laptop krijgt een ip adres toegewezen, de verbinding is uitstekend (zie ik ook in XP netwerkverbindingen). Maar ik kom niet het internet op.
In de SMCWEB kun je alleen opgeven het eigen (van de SMCWEB) IP adres/subnet masker, via ethernet interface/laptop hetgeen goed gaat.
Zou er iets kunnen aan de hand zijn met het mac adress dat van de SMCWEB anders is als mijn laptop? Direct LAPTOP > kabelmodem werkt prima. Mijn Modem is Motorola surfboard VOIP 5120.
Alvast bedankt voor je reactie,
Groet,
Ko
Het lukt mij niet om een draadloos accespoint van SMC, de SMCWEBT-G, aan de praat te krijgen.
Het is een “wireless ethernet bridge” die als accespoint kan worden ingesteld. Hij heeft een ethernet interface die gebruikt wordt voor het configureren en om aan te sluiten op het kabelmodem. Het configureren van het draadloze LAN gaat goed, mij laptop krijgt een ip adres toegewezen, de verbinding is uitstekend (zie ik ook in XP netwerkverbindingen). Maar ik kom niet het internet op.
In de SMCWEB kun je alleen opgeven het eigen (van de SMCWEB) IP adres/subnet masker, via ethernet interface/laptop hetgeen goed gaat.
Zou er iets kunnen aan de hand zijn met het mac adress dat van de SMCWEB anders is als mijn laptop? Direct LAPTOP > kabelmodem werkt prima. Mijn Modem is Motorola surfboard VOIP 5120.
Alvast bedankt voor je reactie,
Groet,
Ko