• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Smartcard ter vervanging van uw oude smartcard. Ik blijf de melding E16 houden

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jaapie18
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jaapie18

Kreeg gisteren een brief van Ziggo met een nieuwe smartcard, die je moet vervangen voor de oude. Heb mn decoder aangedaan. Oude smartcard vervangen door de nieuwe. Krijg een E16 melding en heb mn nieuwe smartcard geactiveerd. Volgens de brief moet ik binnen 5 minuten weer krijgen, maar heb nog steeds die E16 melding.

Heb ook nog geprobeerd telefonisch te activeren via het 0900 nummer. Toen kreeg ik te horen dat de smartcard al geregistreerd is.

De decoder die ik gebruikte was de Humax 5100c.
 
was mij niet bekend, sorry.:oops:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan me vergissen, maar volgens mij weet je het niet helemaal

De ziggo helpdesk kan via 1200 gebeld worden.

Het activeren van een smartcard kan via een 0900 nummer
Telefonisch activeren
Vindt u het prettiger om uw smartcard telefonisch te activeren? Bel de Ziggo Activatielijn op 0900 – 20 20 000 (normaal tarief) en volg de instructies
.

En ziggo is wel degelijk bezig oude smartcards te vervangen.
Zie
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/installeren/nieuwe-smartcard
 
Kan me vergissen,maar volgens mij ben je genept.
Smartcard hoef je niet via Ziggo te kopen, dus ik denk ook niet dat Ziggo die automaties toe zullen sturen

Ja dat doen ze wel, er hebben op dit forum al verschillende meldingen gestaan van mensen met een oud type smartcard die vervangen moeten worden omdat ze anders over enige tijd niet meer werken.

@jaapie18: het kan zijn dat je nieuwe smartcard het activatie signaal gemist heeft wat na het activeren toegestuurd wordt. Zet je TV op een werkend kanaal, bijvoorbeeld nederland-1 met de smartcard in het toestel. Ga daarna naar internet en log in op 'mijn ziggo'. Daar zit in je menu een optie om de smartcards te 'herstellen'. Kies die optie dan wordt de code direct naar je smartcard gestuurd. Meestal doet de kaart het dan binnen een paar minuten.
 
Hmm.
Ik zie dat GEM1E zijn/haar bericht heeft aangepast/verwijderd.

Dat maakt dit draadje een beetje vreemd.
 
Wat was de oplossing ?? (misschien hebben anderen er dan ook wat aan)

Dit was van de Ziggo Community forum

Dat is niet de bedoeling natuurlijk! Mijn excuses voor deze situatie. Ik heb hem opnieuw geactiveerd, je zou binnen 4 uur beeld moeten hebben. Het beste kan je de kaart in de ontvanger houden en op de stroom indien dit niet het geval is.

Ik hoor graag of hij het straks doet!

Gr,

Ja het werkt. Moest nog wel eerst op herstellen klikken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan