• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Smartcard op ander adres als abbo gebruiken?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter athos
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

athos

Hallo,

Woon tijdelijk in bij andere mensen die kabel van Ziggo hebben. In meterkast is hoogwaardige splitsing gemaakt naar mijn woondeel en ik ontvang prima analoog en digitaal signaal. Heb een Ziggo startpakket gekocht, maar na twee weken is mijn preview periode verlopen. Ikzelf heb geen abbo bij zigo, maar mijn ouders wel. Ik heb via hun adres de antwoordkaart opgestuurd. Zij zitten in dezelfde regio, postcode xxx7, terwijl mijn postcode xxx6 is. Ik heb al een keer gebeld met Ziggo om de smartcard te activeren en dit zouden ze doen echter tot op heden nog steeds melding dat preview periode is verlopen. Heb al een mail (geen antwoord) en een keer of twee 45 minuten aan de telefoon gehangen en daarna de moeite maar opgegeven. Weet iemand of er een soort gecontroleerd wordt via de kabel of het abbo adres overeenkomt met het adres waar de smartcard gebruikt wordt, of dat het sync signaal alleen naar een bepaalde buurt oid gestuurd wordt? In uiterste geval maar aan huisbaas vragen of hij een 2e smartcard wil aanvragen, is natuurlijk zonde.
 
Oplossing voor uw probleem is om een abonnement van Ziggo af te nemen, en daarna uw smartcard te registreren, zodat u digitale tv kunt kijken en geen meldingen meer krijgt van preview periode is verlopen.
Hallo,

Woon tijdelijk in bij andere mensen die kabel van Ziggo hebben. In meterkast is hoogwaardige splitsing gemaakt naar mijn woondeel en ik ontvang prima analoog en digitaal signaal. Heb een Ziggo startpakket gekocht, maar na twee weken is mijn preview periode verlopen. Ikzelf heb geen abbo bij zigo, maar mijn ouders wel. Ik heb via hun adres de antwoordkaart opgestuurd. Zij zitten in dezelfde regio, postcode xxx7, terwijl mijn postcode xxx6 is. Ik heb al een keer gebeld met Ziggo om de smartcard te activeren en dit zouden ze doen echter tot op heden nog steeds melding dat preview periode is verlopen. Heb al een mail (geen antwoord) en een keer of twee 45 minuten aan de telefoon gehangen en daarna de moeite maar opgegeven. Weet iemand of er een soort gecontroleerd wordt via de kabel of het abbo adres overeenkomt met het adres waar de smartcard gebruikt wordt, of dat het sync signaal alleen naar een bepaalde buurt oid gestuurd wordt? In uiterste geval maar aan huisbaas vragen of hij een 2e smartcard wil aanvragen, is natuurlijk zonde.
 
Smartcards zijn alleen aan provider gebied gebonden.
Dus Casema, Multikabel of @Home gebied.

Je abbo hangt alleen aan je smartcard nummer.
Dus als je binnen dezelfde regio ( gebied ) blijft, is er niets aan
de hand, en zou het moeten werken, mits Ziggo het inderdaad
goed geactiveerd heeft, en je ook het juiste type card hebt voor
het betreffende gebied.

Heb je het abbo op je ouders hun naam aangevraagd, dan zou het
ook goed moeten gaan. Alleen krijgen zij dan de rekening.

Als je het op jou naam hebt aangevraagd, dan weet ik niet of dat zal
werken, daar je ouders al een aboo op dat adres hebben. En verschillende
ten name stellingen op een adres, kan wel eens voor problemen zorgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan