• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Smartcard Humax 5100c defect

  • Onderwerp starter Onderwerp starter robbert07
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

robbert07

Wie kan mij helpen het volgende probleem op te lossen? Krijg op Humax 5100c de melding E04-4 smartcard defect. Ook wanneer ik ander smartcards in de reader stop krijg ik dezelfde melding. Ik geloof niet dat alle smartcards kapot zijn. Zoals Ziggo helpdesk meldt. Ze doen het nl prima in een andere ontvanger.

Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie hulp:giveup:
 
Herken dit, de contactveren in je Humax zijn vuil/gëoxideerd en is prima te verhelpen met wat spray (Kontakt 60) op de chip te spuiten en vervolgens paar keer heen en weer in het slot te schuiven.

Daarna overtollige resten met een tissue afnemen.
 
Bedankt voor de info. Tuner werkt weer prima.:applause:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan