• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Smartcard deactiveren en activeren op mijn abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rdebrock

Onlangs heb ik een smartcard en een ci+ module op marktplaats gekocht. De oude eigenaar is overgestapt, nu wou ik deze smartcard activeren maar dit lukte niet want deze is nog in gebruik. Ik Ziggo bellen, blijkt dat zijn contract afloopt op 28 februari. En zij zeggen dat dan de smartcard pas gedeactiveerd word. Dus kan dan pas de kaart gebruiken. Ik dacht dat het misschien mogelijk is dat de oude eigenaar deze zelf nog kan deactiveren maar dat kan ook niet meer omdat hij zijn contract al heeft opgezegd. het komt er dus gewoon op neer dat ik tot het einde vd maand moet wachten. Vind dit wel een beetje raar, kunnen zij niet gewoon met een paar knopjes/wijzigingen de kaart deactiveren zodat ik niet hoef te wachten tot het einde vd maand?

Wat moet ik doen?
of komt het er echt gewoon op neer dat ik maar moet wachten tot eind Februari?
 
Onlangs heb ik een smartcard en een ci+ module op marktplaats gekocht. De oude eigenaar is overgestapt, nu wou ik deze smartcard activeren................<Knip>
Vind dit wel een beetje raar, kunnen zij niet gewoon met een paar knopjes/wijzigingen de kaart deactiveren zodat ik niet hoef te wachten tot het einde vd maand?

Wat moet ik doen?
of komt het er echt gewoon op neer dat ik maar moet wachten tot eind Februari?

Heb je die smartcard al eens geprobeerd. Zolang hij niet gedeactiveerd is heb je grote kans dat ie het doet. Alleen staat ie niet op jouw naam.
 
Ja dat heb ik geprobeerd,
Krijg dan deze melding:

CI+ ERROR: toestel certificaat
Ongeldig - Verlopen - 16

Dacht dat ik deze melding kreeg omdat de
smartcard niet op mijn abbonement is geactiveerd
of is dit iets anders?
 
Ja dat heb ik geprobeerd,
Krijg dan deze melding:

CI+ ERROR: toestel certificaat
Ongeldig - Verlopen - 16

Dacht dat ik deze melding kreeg omdat de
smartcard niet op mijn abbonement is geactiveerd
of is dit iets anders?

Na een Smartcard error heb ik bij een kennis (ander adres) mijn smartcard in de CI+ module gedaan. Daarna weer beeld.

In jouw geval denk ik dat het TV-toestel de CI+ module niet pikt.
Update van de firmware van de TV kan wel eens helpen.
In ieder geval raad ik je aan om de combi CI+module + smartcard in een andere TV te testen op goede werking.
 
Het modelnummer staat op het type-plaatje achterop de TV.

pvd
 
Ja klopt,
Het was de goede firmware
heb deze geinstalleerd alleen helaas geen succes
nog steeds de zelfde fout melding.
Valt er nog iets anders te proberen?
 
Ben in de juiste richting.
Heb het netwerk-id en frequentie ogezocht op ziggo
deze stonden blijkbaar verkeerd. Nu heb ik een stuk of 190 kanalen
Ned 1 HD doet het en sommige andere ook maar bij de meeste krijg ik de volgende melding:
E30-4 Even geduld a.u.b.
Waarom krijg ik deze melding?
 
De smartcard heeft niet genoeg informatie om de zender vrij te geven. Als je de TV een uurtje aan laat staan (wel digitaal, natuurlijk) heb je kans dat hij spontaan gaat werken, maar als de kaart te lang niet gebruikt is moet hij een zetje krijgen. Dit kun je normaal gesproken doen bij Mijn Ziggo, maar aangezien de kaart (nog) niet op jouw naam staat zal dat niet werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan