slechts bewegende balken op Horizon box

Status
Niet open voor verdere reacties.

mverduyn

Forum Gebruiker
Berichten
34
Goedemiddag,
op dit moment lukt het helaas niet de horizon box in the schakelen. Na op afstandsbediening box aan, verschijnt 'welkom' in allerlei talen op de tv, maar daarna bewegende balk op dusplay van box (en niets op tv) dat na half uur ook nog niet weg is.
Bij handmatig (achterkant box) uit/aanzetten helaas hetzelfde...

Idee wat hier aan de hand kan zijn?
Wat betekent bewegende 'knightrider balken'?
Ziggo bellen?

groet, Marcel
 
Had ik ook, mijn goede kabels bleken toch niet zo goed (bleek achteraf aan een coax-stekker te liggen)
Toen ik de Horizon (Met een monitor met HDMI) met een korte kabel direct aan de retour geschikte AOP had gedaan, werkte het wel goed.

Misschien kan je dat proberen...?
 
Re

bedankt voor de tips
het werkte de volgende dag wel, dus ik ga qua verbindingen eea checken
goed weekend, Marcel
 
Heb er sinds een paar dagen ook last van. Uitzetten via schakelaar aan de achterkant helpt dan wel en daarna start hij wel weer op. Maar blij wordt je er niet van om dit steeds te moeten doen. Je bent dan zomaar 5 minuten verder als je tv wilt gaan kijken. Een keer OK maar nu al 3 dagen elke dag 1x gebeurt.

Het valt mij wel op dat elke keer als dit gebeurt er net een update heeft plaatsgevonden van de software, had ik elke keer gecontroleerd.
De tijd die daar bij staat vermeld is dan altijd van de tijd dat ik de decoder aanzette en dat hij niet verder wil starten.

Lijkt dus een probleem te zijn tijdens het bijwerken van de firmware.
 
Er wordt iedere dag gecommuniceerd of er een update is als er inderdaad een update is dan is dat de eerst vermelde datum, de tweede is de laatste keer dat controle heeft plaatsgevonden.
Deze controle vindt iedere keer plaats ca 15 minuten na het op stand by zetten.

Omdat je pas een box hebt zal de eerste datum gelijk zijn aan de installatiedatum.
Maar dat geeft bij mij niet de deze problemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er wordt iedere dag gecommuniceerd of er een update is als er inderdaad een update is dan is dat de eerst vermelde datum, de tweede is de laatste keer dat controle heeft plaatsgevonden.
Deze controle vindt iedere keer plaats ca 15 minuten na het op stand by zetten.

Omdat je pas een box hebt zal de eerste datum gelijk zijn aan de installatiedatum.
Maar dat geeft bij mij niet de deze problemen.

Ok das duidelijk dan. Vond het al opvallend dat er zo vaak een update uit zou komen. Er gaat dus iets fout met het controleren hiervan.
 
Ok das duidelijk dan. Vond het al opvallend dat er zo vaak een update uit zou komen. Er gaat dus iets fout met het controleren hiervan.

Of er staat een update voor je klaar en die lukt niet.
Misschien moet je hem gewoon even door laten gaan en niet uitzetten. Als het dan wel gelukt is ben je vermoedelijk van die melding elke dag af.
 
Of er staat een update voor je klaar en die lukt niet.
Misschien moet je hem gewoon even door laten gaan en niet uitzetten. Als het dan wel gelukt is ben je vermoedelijk van die melding elke dag af.

Probleem is dat je ook geen beeld hebt dus niets kan zien.
Als een apparaat al 45 min zo staat dan had hij toch wel eens klaar mogen zijn en heeft het niet heel veel zin meer om dit nog langer te laten gaan.

Zeker omdat het altijd gebeurt op het moment dat je TV wilt gaan kijken en om dan steeds zo lang te gaan wachten is niet echt een vooruitgang in techniek :mrgreen:

Daarbij heb ik ook nog handmatig het proces gestart om te zien of er een update beschikbaar zou zijn maar helaas niet het geval, dan had ik het inderdaad nog kunnen begrijpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan