• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slechtere ontvangst op kanaal CI en RTL7

  • Onderwerp starter Onderwerp starter rollotomassi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
R

rollotomassi

We hebben een slechtere ontvangst op RTL 7 en CI van Ziggo.
Op CI komen er weleens blokjes en op RTL7 komt er plots "geen signaal" met een E-melding.(kan me niet meer herinneren welke) :oops: en daarna kan ik na amper een seconde weer verder kijken.
Met andere kanalen heb ik (nog) geen problemen.

Er zijn 2 humaxen (5400/5050c) aangesloten met een metalen splitter en daar zal waarschijnlijk het probleem zijn.
Ik heb met andere kabels al getest maar dat hielp niet. :?

Zou een antenneversterker Frequentiebereik: 47 - 862 MHz Signaalversterker voor tweede TV Versterking: 2 x 10 dB Bestnr.: 277886 - 89 | Fabrikantnummer: TVS 5-58 | EAN: 4016138277883 van Conrad helpen ?
 
Ik zou het niet doen. 10dB versterking per uitgang is totaal overbodig in een binnenhuis installatie. Het kan zelfs je beide ontvangers beschadigen. Tenzij je moet met kabels werken van 30 meter per uitgang op de versterker.. Daarbij is dit geen Kabel Keur goedgekeurde versterker en biedt daarom geen enkele garantie dat hij goed versterkt en is afgeschermd.

Heb je getest met Kabel Keur kabels direct op je AOP? Doe dat eerst, en als je splitter defect is is het veer slimmer een goede splitter te plaatsen dan signaal te gaan versterken. Versterken betekend niet dat het signaal beter wordt, dat kan namelijk niet.
 
Ik zou het niet doen. 10dB versterking per uitgang is totaal overbodig in een binnenhuis installatie. Het kan zelfs je beide ontvangers beschadigen. Tenzij je moet met kabels werken van 30 meter per uitgang op de versterker.. Daarbij is dit geen Kabel Keur goedgekeurde versterker en biedt daarom geen enkele garantie dat hij goed versterkt en is afgeschermd.

Heb je getest met Kabel Keur kabels direct op je AOP? Doe dat eerst, en als je splitter defect is is het veer slimmer een goede splitter te plaatsen dan signaal te gaan versterken. Versterken betekend niet dat het signaal beter wordt, dat kan namelijk niet.

Goed dat je het schrijft.Als ik de kabel direkt op het aansluitpunt zet dan is de klacht weg.

Ben ook eens verder aan het googlen geweest en ik heb bij mijn Humax 5050c de massa van beide tuners eens doorgesoldeerd : https://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=43494&page=5&highlight=raantje

Ik had ook gekeken in het menu en had een BERwaarde tussen 10-400 (47% signaalsterkte) en dat is nu 0 geworden dus so far so good.
Bij de 5400 heb ik de kabel omgelegd want misschien had het last van iets en daar is het nu ook opgelost lijkt het , daar ging van BER 140-400 naar ook 0 ... dus ik hoop dat het zo goed blijft gaan.
Het doorsolderen van deze 2 tuners haalde niets uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan