• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slechte verbinding wifi

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Celicastic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Celicastic

Regelmatig gebeurd het dat wanneer ik internet gebruik de verbinding van het wifi netwerk helemaal wegvalt. En na 5 minuten heb ik volledig wifi en nog geen minuut erna bijvoorbeeld weer een hele slechte verbinding.
Ook als ik verbinding maak met het wifi via de smartphone heb ik dezelfde problemen.

ik doe regelmatig online gamen en dan is een stabiele verbinding wel zo makkelijk.
Is er iets aan de hand met mijn modem/router van Ziggo ? en kan ik hier iets aan doen.

Heb ook al eens geprobeerd om een andere netwerk stick te gebruiken op de pc maar dit geeft geen verandering
 
Heb ook al eens geprobeerd om een andere netwerk stick te gebruiken op de pc maar dit geeft geen verandering

Je kunt beter een router erbij zetten en dan het router gedeelte van de modem bridged laten zetten door de klantenservice.
 
Als wifi het ene moment goed werkt en het andere niet, zeker als je ook geen bereik hebt als je vlak bij de router staat, dan denk ik dat er een stoorzender in de buurt zit (babyfoon, beveiligingscamera). Veel van die dingen werken niet lekker samen met wifi, als in drukken de 2,4GHz band volledig weg. Als je de mogelijkheid hebt zou ik overschakelen naar de 5GHz, daar heb je veel minder kans op storing.
 
@Havanna: Wat is dan een goede router ? want heb bijna alles draadloos en de wii en de tv bekabeld.

@zapp: Hoe doe ik dat dan ? moet ik dan gewoon inloggen in het ziggo modem en dan ergens iets omzetten.
 
@Havanna: Wat is dan een goede router ? want heb bijna alles draadloos en de wii en de tv bekabeld.

TP-Link Archer C7. Prima apparaat met goede ontvangst. Zowel op de 2.4 als de 5.0Ghz.

b9218f0b604cc5340f8abb6191d148d6.png


Op de eerste verdieping:
fe8070e23da0c7e529e078c3aac03fb3.png
 
Ik zag in een nieuwsbrief van vandaag dat Ziggo nu een speciale pagina heeft om Wifi problemen aan te pakken:

https://verbeterwifi.ziggo.nl

Ik ben er eens doorheen gelopen en het ziet er alles heel degelijk uit. Voor de meesten misschien open deuren, maar systematischer van opzet en veel completer dan de adviezen die hier regelmatig gegeven worden.

(Alleen het plaatje van de Ubee 3200 EVW klopt niet. Ik mis de schuine voorkant die mijn model heeft.)
 
Ik zie dat Ziggo wel van humor houdt in hun verbeter handleiding. Het begint met een vraag of de router in de huiskamer of in de meterkast staat.

Kies je 'Meterkast' dan begint hij met het volgende advies:

Wi-Fi modem in de meterkast

Staat uw Wi-Fi modem op een plank?
Controleer dan of uw Wi-Fi modem goed is geplaatst met behulp van onderstaande checklist.

Zorg dat uw Wi-Fi modem zo hoog mogelijk staat. De kabel aan uw modem is misschien niet heel lang, dus probeer de meest optimale positie te vinden.

zorg dat er geen andere metalen of elektrische objecten direct voor of naast uw Wi-Fi modem staan

Dus moet je eerst alle koperen gasleidingen en koperen elektra kabels verwijderen want alles zit er direct naast. :wink:

Een beter advies om de router direct op een betere plek buiten de meterkast te plaatsen ontbreekt, terwijl dat toch echt minder werk is dan al de koperen bedrading uit de kast te slopen.

Als je daarentegen bij de eerste vraag kiest voor huiskamer krijg je het advies:

zorg dat uw Wi-Fi router niet in een gesloten ruimte staat, bijvoorbeeld in een wandmeubel

En wat is een meterkast?.... inderdaad: een gesloten ruimte.
 
Mijn modem staat vlak naast een bank. Kan dat ook een hinder zijn voor het WiFi signaal?

Sent from my MI 3W using Tapatalk
 
Ik heb geprobeerd om over te schakelen naar het 5Ghz netwerk, maar dan valt de verbinding weg dus denk dat mijn ontvanger dit niet aankan, of dat het modem dit niet ondersteund.

Oh en ik heb het ziggo modem gewoon in de woonkamer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan