Slechte tv ontvangst sinds overstap naar glasvezel

Wannes62

Forum Gebruiker
Berichten
1
Sinds ik ben overgestapt naar glasvezel is de kwaliteit van het tv signaal flink achteruit gegaan.
Met name tussen 18 en 23 uur wordt om de 5-10 minuten het beeld onscherp.
Ook staat overdag het beeld een aantal seconden stil.
Diverse malen gechat met Delta en iedere keer kreeg ik een ander advies: herstarten modem, resetten modem, tv rechtstreeks aansluiten op het modem (tv hangt momenteel aan een bekabeld netwerk in huis)
Niets helpt.
Wie heeft nog een tip?
 
tja het enige wat ik kan bedenken is dat de ontvanger het beeld aanpast aan de beschikbare bandbreedte of het platform problemen heeft.

Zorg iig dat de boel bedraad hebt aangesloten en liefst inderdaad direct op het modem. Het kan namelijk zijn dat Delta multicast gebruik voor het IPTV deel en dan kan een goedkope switch soms roet in het eten gooien als die geen IGMP snooping ondersteund. Dan kun je rare problemen krijgen. Dus test het in ieder geval even uit met een kabel tussen iptv box en modem.

En anders zal Delta dit moeten oplossen voor je.
 
Terrestrial heeft gelijk je moet je tv direct met een UTP kabel aansluiten.
Maar hoe kijkt je dan? Via een app op je tv of set top box??
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe kijkt je dan? Via een app op je tv of set top box??
Zoals je kunt lezen: via de IPTV-ontvanger van Delta. Direct op de tv kan dus niet. Alhoewel TS daar wel over spreekt.
Mij is het ook niet geheel duidelijk dus.
Maar in die post noemt TS al dat dat een bekabelde aansluiting betreft.
 
Het is algemeen bekend dat het interactieve televisie platform van Delta vrij matig is.
 
Ik heb hetzelfde probleem. maar kijken via Google chrome cast geeft mij een perfect beeld.
 
Ik heb ook hetzelfde probleem. Vandaag nieuwe box ontvangen, 2e kamai 7x, maar nog steeds het probleem. Het is niet met iedere zender en ook onregelmatig wanneer het probleem zich voor doet. Bijv TLC heeft het enorm vaak maaf sbs 6 nooit. Iemand enig idee??? Al te vaak contact opgenomen met delta die niet weten waar het probleem zit.
 
Terug
Bovenaan