• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slechte ontvangst Sport1

Status
Niet open voor verdere reacties.

shadin

Forum Gebruiker
Berichten
15
Beste mensen,

Ik moet eerlijk zeggen, ik ben al jaren bij Ziggo en eigenlijk nagenoeg probleemloos. Alleen heb ik sinds deze week van het ene moment op het andere op alle twee onze Humax 5200c ontvangers (huiskamer naast (met top kabels) het aansluitpunt, de ander op slaapkamer) een kwaliteit van 49% en verschrikkelijk blokken op Sport 1 401. Vreemd is dat dit op beide toestellen is en ook dat ik geen andere kanalen zie met dit probleem (cluster). Meer mensen in Delft met dit probleem?

Hoi Cees, sorry dat ik hier moet reageren maar mag niet op jou replyen.

810 mhz is het kanaal
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op welke frequentie zit de transportstream van dit kanaal ?
Kun je meestal zien op de pagina waar je de signaalsterkte en BER bekijkt.

Het zou bijvoorbeeld kunnen dat dit in de 800 MHz band zit waar misschien recent bij jou in de buurt een 4G basis station actief geworden is.
 
810 mhz is het kanaal

Dan zal er bij je in de buurt wel een 4G mast in bedrijf genomen zijn. Hier had ik hetzelfde probleem met FOX 2 (ook 810 Mhz). Op mijn Humax 5200 heel veel blokjes en op de 5050 helemaal geen beeld.

Er zit niets anders op om vanaf het aansluitpunt alle kabels te controleren.

Na vervanging van de kabels door Koka 799 en bijbehorende stekkers heb ik nu weer beeld. Een BER van helemaal 0 zit er echter nog steeds niet in.
 
schrijft hij toch !

Zoals je onderaan zijn bericht kunt zien is het bericht aangepast nadat ik mijn reactie schreef. En die frequentie is nou net het ding dat hij erbij geschreven heeft. Daarom is wijzigen van de post meestal niet zo'n goed idee. Beter is het om een reactie te schrijven waarin je vragen beantwoord.
 
Hoi Cees, sorry dat ik hier moet reageren maar mag niet op jou replyen.

810 mhz is het kanaal

Ik weet niet hoe jij probeert te replyen, maar je kunt gewoon op 'Reageer' klikken of als je op een specifieke post wilt reageren kun je op 'quote' klikken.

Je schreef in je originele tekst ook dat je de TV rechtstreeks op het aansluitpunt had aangesloten en daar nog steeds problemen had. Dan kan het ook nog aan het aansluitkabeltje naar de TV liggen. Dat moet 'kabelkeur' certificering hebben, de meeste normale kabels zijn 'lek' en zullen signalen van buiten doorlaten. Ook antenne versterkers en splitters moeten kabelkeur keurmerk hebben anders heb je kans op dit soort problemen.

Dus even testen met een kabelkeur kabeltje (de meeste bouwmarkten verkopen deze tegenwoordig ook) direct in het AOP zonder verdere apparaten ertussen. Stoort het dan nog steeds, dan Ziggo een monteur laten kijken omdat er dan een probleem in het AOP zelf kan zitten.
 
Je kunt natuurlijk ook eens met de helpdesk babbelen. Bij een kennis met storingen stuurden ze eerst een een kabel op om mee te testen, en daarna een monteur. Alles zonder kosten.
 
ff update status

Sorry mensen,
Ik kon niet reageren vorige keer omdat als ik dat deed ik eruit werd geknikkerd en werd aangegeven dat ik daar geen recht toe had?! Dat is de reden dat de reply in mijn eigen bericht geplaatst moet worden. Ik was nog steeds ingelogt, vreemd.

Maar goed, ik heb nu de afgelopen tijd mijn dure kabels en stekkers zonder kabelkeur vervangen door kabelkeur. De tv in de woonkamer heeft weer sport1 de slaapkamer nog niet constant. Ontvangst is 60 tot 80% en de kwaliteit is 90% en ineens zakt deze terug naar 40 en komt dan weer langzaam op.

De dure professionele kabel ongeveer 20 meter loopt door de oorpronkelijke telefoonleidingen door muren en plafonds naar de slaapkamer. Jullie snappen dat ik die nog niet had gedaan. Al met al hoop frustratie en veel geld kwijt.

Het AOP is nog origineel, de versterker origineel en kabelkeur (ziggo advies). Is het normaal dat de kwaliteit van een signaal zo schommelt?

Ik heb ziggo nog even geprobeerd te bellen maar had even geen zin om 11 minuten in de wacht te staan
 
ff update status

Sorry mensen,
Ik kon niet reageren vorige keer omdat als ik dat deed ik eruit werd geknikkerd en werd aangegeven dat ik daar geen recht toe had?! Dat is de reden dat de reply in mijn eigen bericht geplaatst moet worden. Ik was nog steeds ingelogt, vreemd.

Maar goed, ik heb nu de afgelopen tijd mijn dure kabels en stekkers zonder kabelkeur vervangen door kabelkeur. De tv in de woonkamer heeft weer sport1 de slaapkamer nog niet constant. Ontvangst is 60 tot 80% en de kwaliteit is 90% en ineens zakt deze terug naar 40 en komt dan weer langzaam op.

De dure professionele kabel ongeveer 20 meter loopt door de oorpronkelijke telefoonleidingen door muren en plafonds naar de slaapkamer. Jullie snappen dat ik die nog niet had gedaan. Al met al hoop frustratie en veel geld kwijt.

Het AOP is nog origineel, de versterker origineel en kabelkeur (ziggo advies). Is het normaal dat de kwaliteit van een signaal zo schommelt?

Ik heb ziggo nog even geprobeerd te bellen maar had even geen zin om 11 minuten in de wacht te staan
 
Hier hetzelfde probleem. 4G is dus de boosdoener. Daar is dus nu een nieuwe kabel voor ontwikkeld. Hirschmann Koka 9 TS. Speciaal ontwikkelde 4G (LTE)-proof triple shielded coaxkabel. 100 meter a 80 euro.

En daar draaien wij dus voor op. De "oude" Koka 799 kabel schermt niet meer genoeg af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan