• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slechte ontvangst kanalen 1-6

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

marnixloer

Hallo, nu dan toch ook maar gebruik maken van dit forum. Ik heb al ongeveer 6 maanden last van blokkerig/verspringend beeld en geluid op ned1 t/m sbs6. Veel contact gehad met Ziggo, monteur langs geweest om signaal te meten, andere CI+ module geprobeerd, nieuwe (KemaKeur) kabel rechtstreeks aangesloten, software update gedaan, mocht allemaal niet baten. De zenders zitten op frequenties tussen 546-554 mHz. Volgens Ziggo is enige mogelijkheid nog dat tuner in mijn Samsung tv (UE40C6700) kapot is. Kan dat het probleem zijn? Of gaat me dat alleen maar geld kosten voor een nutteloze 'reparatie'?
 
Hallo, nu dan toch ook maar gebruik maken van dit forum. Ik heb al ongeveer 6 maanden last van blokkerig/verspringend beeld en geluid op ned1 t/m sbs6. Veel contact gehad met Ziggo, monteur langs geweest om signaal te meten, andere CI+ module geprobeerd, nieuwe (KemaKeur) kabel rechtstreeks aangesloten, software update gedaan, mocht allemaal niet baten. De zenders zitten op frequenties tussen 546-554 mHz. Volgens Ziggo is enige mogelijkheid nog dat tuner in mijn Samsung tv (UE40C6700) kapot is. Kan dat het probleem zijn? Of gaat me dat alleen maar geld kosten voor een nutteloze 'reparatie'?

Bel even met Samsung. Ik had een keertje ook probleempje met mij UE40C8700 en kon telefonisch al een en andere controleren en verhelpen. In iedere geval kon er diagnose gesteld worden of visite van monteur zin heeft. Vergis je niet: moderne toestellen zijn vaak zo gebouwd dat het vaak goedkope is om nieuwe tv te kopen dan oude te repareren.

Zou uitkomst van telefonische diagnose niet gunstig zijn, kan je een externe ontvanger overwegen.
 
Hoe zit de coax kabel van je tv aangesloten ?
Zit de hoofdaansluiting van Ziggo in de meterkast ?

Als dat zo is, kun je voor alle zekerheid dan nog eens een test uitvoeren door je tv mee te nemen naar de meterkast en de tv als enige op de hoofdaansluiting aan te sluiten, via alleen het kabelkeur kabeltje, terwijl alle andere coax-aansluitingen zoals internet modem en splitters los zijn. Dus alleen je tv op de hoofdaansluiting.

Als je dan nog steeds storing hebt kan het je hoofdaansluiting zijn die defect is of toch je tv. Is het probleem dan weg, dan is er toch iets mis met je coax huisinstallatie.

Je tv kun je eventueel nog bij iemand anders thuis testen die zelf geen problemen heeft.
 
Dank voor de tips! Samsung heb ik gisteren en vandaag contact mee gehad. Gisteren mijn ci+ module in een tv van een elektronicazaak gedaan: geen storing. Dus dan zou het de tv kunnen zijn of het signaal dat ik binnen krijg. Vandaag door bepaalde toetsencombinatie kunnen achterhalen dat tuner het wel gewoon doet. Samsung-meneer vond het vervelend voor mij maar de televisie is echt het probleem niet. Ziggo zegt dat alle signalen goed zijn en het toch echt de tv moet zijn...
De hoofdaansluiting komt uit de muur, tv staat er praktisch naast, wel met een splitter ertussen maar ook rechtstreeks aansluiten geeft geen verbetering.

Zal het nog eenmaal aan Ziggo voorleggen maar als er geen oplossing is, stap ik over naar een andere provider. Jammer, want ben verder wel tevreden!
 
Oh, en overdag kijk ik eigenlijk nooit tv, maar net even geprobeerd en aanzienlijk minder storing dan 's avonds. Zou het dan toch met die 4G te maken hebben?
 
Dank voor de tips! Samsung heb ik gisteren en vandaag contact mee gehad. Gisteren mijn ci+ module in een tv van een elektronicazaak gedaan: geen storing. Dus dan zou het de tv kunnen zijn of het signaal dat ik binnen krijg. Vandaag door bepaalde toetsencombinatie kunnen achterhalen dat tuner het wel gewoon doet. Samsung-meneer vond het vervelend voor mij maar de televisie is echt het probleem niet. Ziggo zegt dat alle signalen goed zijn en het toch echt de tv moet zijn...
De hoofdaansluiting komt uit de muur, tv staat er praktisch naast, wel met een splitter ertussen maar ook rechtstreeks aansluiten geeft geen verbetering.

Zal het nog eenmaal aan Ziggo voorleggen maar als er geen oplossing is, stap ik over naar een andere provider. Jammer, want ben verder wel tevreden!

Bij een andere provider zul je het tv probleem niet oplossen. Je krijgt dan een kastje met ip-tv via adsl of dat voor jou acceptabel is kan natuurlijk, maar dat moet je je wel realiseren.

Als je tv zonder splitter in de hoofdaansluiting wel stoort, is het of je tv, of de hoofdaansluiting zelf. Dat laatste moet een monteur oplossen, maar als je al een monteur gehad hebt moet er iemand wat dieper naar gaan kijken. Misschien kan webcare hiervoor een gerichte afspraak voor je maken.

Om helemaal zeker te zijn dat het niet je tv is, kun je misschien de tv bij iemand anders neerzetten en kijken of de storing dan weg is. Blijft het, dan is het toch je tv.

Ook kun je kijken of je een HD ontvanger van iemand kunt lenen en die thuis proberen zonder de splitter. Stoort die ook op de HD kanalen, dan is het zeker je signaal op de hoofdaansluiting.

Toch nog even voor de zekerheid:
Je schreef dat je een KEMA-keur kabel gebruikt, ik nam aan dat je daarmee een kabelkeur coax bedoelde. Want als je geen kabelkeur coaxkabel rechtstreeks van de muurdoos naar je tv gebruikt kan dat het probleem nog zijn. En altijd zonder splitter en andere coaxkabels daar aan vast testen. Dus geen kabels naar slaapkamer e.d. laten zitten want die kunnen stoorsignalen oppikken.
 
Ach ja, kabelkeur bedoel ik natuurlijk. Een nieuwe afspraak met de monteur staat gepland, voor die tijd zal ik mijn buren vragen of ik mijn tv eens bij hen mag aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan