• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slechte ontvangst digitale tv

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cheryl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Cheryl

Ik heb sindskort digitale tv (Humax decoder), alleen nu is het onvangst nogal slecht. De zenders / het beeld blijft steeds haperen..
Wel heb ik de frequentie goed staan ( zoals beschreven in het boekje)
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
Groetjes!
 
ja, dat heb ik ingesteld :)
Helemaal volgens het boekje
 
Ben je met je ontvanger rechtstreeks aangesloten op het AOP (aansluiting die je huis binnenkomt)? Zoniet probeer dat eens als test of het dan nog steeds het geval is. Het kan liggen aan niet goede kabels of verkeerde splitters. Wat geeft de decoder aan als signaalsterkte? en loopt je BER waarde ook op.?
 
Ben je met je ontvanger rechtstreeks aangesloten op het AOP (aansluiting die je huis binnenkomt)?
Wat geeft de decoder aan als signaalsterkte? en loopt je BER waarde ook op.?

Wellicht insidervragen voor iemand die een digitale ontvanger voor het eerst aanzet.

De kern is: de kwaliteitseisen van stekkers en bekabeling voor digitaal zijn hoger dan bij analoog. Bij analoog kreeg je op enkele zenders waarschijnlijk wat minder mooi beeld (beetje sneeuw), nu krijg je storende blokjes en beelduitval.

Dus: betere kabel (100 hz) en stekkers/aansluitingen zijn vereist (Ook door de leidingen).Je kunt ook een antenneversterker proberen, maar de kans op verbetering is beperkt als de kabel (Vooral die door de leidingen.) stamt uit het analoge tijdperk.
 
Ik ben niet rechtstreeks aangesloten op de AOP.
Deze staat namelijk in mijn kamer boven..
Ik ga het wel even proberen met een andere kabel, wellicht dat dat dan het probleem is, want deze kabel heb ik al heeeeeeel lang! (ofwel stamt uit t analoge tijdperk)

Bedankt voor de reacties! en ik ga het proberen..
:grin:
 
Vriend van me heeft het zelfde probleem. Inmiddels al getest met 3 verschillende decoders, ook rechtstreeks aan het AOP. Overal 8% signaalsterkte, met 15% kwaliteit. Fiks oplopende BER waarde. Niet te kijken dus. Het mooie is, alles heeft perfect gewerkt, en sinds een maand een drama. Je zou dus zeggen dat het bij Ziggo moet liggen. Immers zijn kabels en connectoren zijn niet veranderd, of omgelegd, en direct aan het AOP is het ook puin. Dan zou dus de decoder overblijven, maar 3 decoders die allemaal een probleem hebben lijkt me ook sterk.
 
Vriend van me heeft het zelfde probleem. Inmiddels al getest met 3 verschillende decoders, ook rechtstreeks aan het AOP. Overal 8% signaalsterkte, met 15% kwaliteit. Fiks oplopende BER waarde. Niet te kijken dus. Het mooie is, alles heeft perfect gewerkt, en sinds een maand een drama. Je zou dus zeggen dat het bij Ziggo moet liggen. Immers zijn kabels en connectoren zijn niet veranderd, of omgelegd, en direct aan het AOP is het ook puin. Dan zou dus de decoder overblijven, maar 3 decoders die allemaal een probleem hebben lijkt me ook sterk.

Niet per ongeluk door Ziggo afgesloten?:?:
 
Vriend van me heeft het zelfde probleem. Inmiddels al getest met 3 verschillende decoders, ook rechtstreeks aan het AOP. Overal 8% signaalsterkte, met 15% kwaliteit. Fiks oplopende BER waarde. Niet te kijken dus. Het mooie is, alles heeft perfect gewerkt, en sinds een maand een drama. Je zou dus zeggen dat het bij Ziggo moet liggen. Immers zijn kabels en connectoren zijn niet veranderd, of omgelegd, en direct aan het AOP is het ook puin. Dan zou dus de decoder overblijven, maar 3 decoders die allemaal een probleem hebben lijkt me ook sterk.
Het kan uiteraard bij Ziggo liggen, maar kan toch ook bij hem zitten. Dat er niets veranderd is in de bekabeling wil niet zeggen dat er ook niet een probleem zou kunnen zitten.

Hebben de buren ook problemen met het signaal? Als die ook (dezelfde)storing hebben is het overduidelijk een Ziggo probleem. Als die geen storing hebben, kan het nog steeds een Ziggo probleem zijn, maar word de kans al wel kleiner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan