• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

slechte kwaliteit op analoge tv s?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ikkeenjij
  • Startdatum Startdatum
I

ikkeenjij

hallo even een vraagje heb beneden de thomson mediabox en die werkt prima maar nu is mijn vraag hoe het kan dat ik boven op mijn 3 andere tv s alleeen maar sneeuw met slecht beeld heb
aansluit situatie is wcd in huiskamer daar alles aangesloten volgens upc schema alleen heb ik in mijn wcd een splitter zitten met 1 kabel naar mediabox ong 75 cm.
1 kabel naar boven ong. 7,5 meter daar weer een splitter naar de 3 tv s
kan ik de kwaliteit verbeteren?
 
Je zou een retour geschikte versterker moeten gebruiken en een sternetwerk zou de beste keuze zijn.
 
ikkeenjij zei:
hallo even een vraagje heb beneden de thomson mediabox en die werkt prima maar nu is mijn vraag hoe het kan dat ik boven op mijn 3 andere tv s alleeen maar sneeuw met slecht beeld heb
aansluit situatie is wcd in huiskamer daar alles aangesloten volgens upc schema alleen heb ik in mijn wcd een splitter zitten met 1 kabel naar mediabox ong 75 cm.
1 kabel naar boven ong. 7,5 meter daar weer een splitter naar de 3 tv s
kan ik de kwaliteit verbeteren?

Wat voor kwaliteit coaxkabel gebruik je en wat voor splitter? Een lengte van 7.5 mtr. moet in beginsel makkelijk kunnen bij analoge TV zonder versterker, alhoewel een en ander natuurlijk ook afhankelijk is van de kwaliteit/sterkte van je binnenkomende signaal. Post hier je modemwaardes eens, om een indruk te krijgen van je signaalkwaliteit/sterkte.
 
Hij heeft 3 tv's boven, met alleen splitters ga je dat niet redden.
 
CB Interactive zei:
Hij heeft 3 tv's boven, met alleen splitters ga je dat niet redden.

Kan zijn, maar de vraag blijft wat de kwaliteit is van de spullen die hij nu gebruikt.
 
sorry dat het even duurde maar was erruuug druk het weekend
ik heb redlijke splitters geen top kwaliteit maar ook geen karwei spul
hierbij de signaal waardes van mijn modem

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 4.7 dBmv 41.9 dBmv
Channel 2: 4.8 dBmv 41.6 dBmv
Channel 3: 3.7 dBmv 41.4 dBmv
Channel 4: 3.6 dBmv 41.5 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv


--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 49.9 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv
 
ikkeenjij zei:
sorry dat het even duurde maar was erruuug druk het weekend
ik heb redlijke splitters geen top kwaliteit maar ook geen karwei spul
hierbij de signaal waardes van mijn modem

Power Level Signal to Noise Ratio
Channel 1: 4.7 dBmv 41.9 dBmv
Channel 2: 4.8 dBmv 41.6 dBmv
Channel 3: 3.7 dBmv 41.4 dBmv
Channel 4: 3.6 dBmv 41.5 dBmv
Channel 5: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 6: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 7: 0.0 dBmv 0.0 dBmv
Channel 8: 0.0 dBmv 0.0 dBmv


--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level
Channel 1: 49.9 dBmv
Channel 2: 0.0 dBmv
Channel 3: 0.0 dBmv
Channel 4: 0.0 dBmv

Ja, dat zijn dus waardes waar menigeen van zal gaan kwijlen. ::)

Ik vind je antwoord over de gebruikte spullen wel wat vaag. Waarom geen topkwaliteit splitters en pluggen? Voor het geld hoef je het niet te laten. Dat scheelt een paar euro. En je zegt niks over de kwaliteit coaxkabel die je gebruikt. Dat laatste is echt ontzettend belangrijk, temeer omdat er ook nog zoiets bestaat als DVB-T (Digitenne) en dat kan behoorlijk storen als je niet de juiste kabels gebruikt.

Dus nogmaals: wat voor coax gebruik je?
 
Er is ook veel zogenaamde topkwaliteit met gouden pluggen die heel veel kosten, heel hoog geschat door de volgelingen maar waarbij ik denk met dat geld kan ik wel wat leukere dingen doen.
En al naar gelang je instelling zal het predikaat topkwaliteit anders liggen.
Ik gebruik Hirschman en vindt dat top een aanhanger van Monsterkabel of van een andere kabelguru zal daarover waarschijnlijk heel anders denken.
 
Hirschmann is inderdaad meer dan goed genoeg. In een vorig leven ben ik audiofiel geweest en heb ik mij ook bezondigd aan gouden pluggen en speakerkabel van destijds honderden guldens per meter. Leuke hobby, maar wel duur en je gaat zowaar zelf in al die poespas geloven. Ik had dan wel een installatie van omgerekend zo'n € 15.000, maar ik zat vaak meer te klooien met versterkers en kabels dan gewoon te genieten van de muziek. Ik ben een paar jaar geleden gelukkig genezen verklaard op dit punt door mijn artsen. :laugh: Aan andere punten wordt nog gewerkt.

C'est le ton qui fait la musique is sindsdien mijn lijfspreuk.
 
Precies, ook ik kom uit de audiohoek en ken het verschijnsel ik heb een heel goede installatie met goede kabels maar ik heb liever 1000 goede cd's dan 10 referentie cd's en referentiekabel en iedere dag in de weer de juiste combinatie te vinden. :)
 
Terug
Bovenaan