Slechte kwaliteit helpdesk bevestigd door Consumentenbond.

E

ehendrick

En wederom de felicitaties voor chello/UPC met het behalen van een nieuw dieptepunt..

Bron www.rtlnieuws.nl

'Kwaliteit helpdesks internet blijft matig'
De helpdesks van internetaanbieders blijven matig werk afleveren. Het duurt geregeld minimaal vijf minuten voordat iemand de telefoon opneemt en niet iedere medewerker is deskundig.

Consumentenbond
Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De helpdesk van Chello is het slechtst.
 
Dat de consumentenbond iets zegt betekend nog lang niet dat het klopt hoor.

Laatst ook nog zo'n leuk verhaal van de consumentenbond gehoord.

De supermarktketen Super de Boer zou duurder zijn dan Albert Heijn.

Wat was nou het geval. Albert Heijn had hun prijzen verlaagd (tijdens prijzenoorlog) en toen kwam de consumentenbond even "testen". Tevens is er bij Super de Boer "getest" waar twee fouten werden gemaakt:

1) Twee dagen later verlaagde Super de Boer de prijzen als Albert Heijn, dus die test is zowiezo nu geen waarheid meer. Om een goeie test te doen zou de consumentenbond na de prijsverlaging bij Super de Boer daar moeten gaan testen. En niet als AH de prijzen eheft verlaagd en Super de Boer iets later komt precies in die tussenperiode

2) Het was bij een zelfstandige ondernemer, die werkt onder de naam van Super de Boer. Een zelfstandige ondernemer kan gedeeltelijk ook zelf nog zijn prijzen bepalen. Voor een echt eerlijke test hadden ze dus bij een echt filiaal moeten testen.

Zoals je ziet is lang niet alles waar wat de Consumentenbond roept. Ik herriner me ook nog hun uitspraken over Epson-printers welke maar half klopte.

Ik zou er niet teveel waarde aan hechten, heb toevallig vanochtend zelf even met de helpdesk moeten bellen en werdt meteen te woord gestaan
 
Ben ik met je eens, echter de gebruikte testmethode lijkt me echter niet verkeerd, en de wachttijd is nog niet het vervelendst mits je daarna goed geholpen wordt. "De meest tevreden klant is er een van wie een probleem naar volle tevredenheid is opgelost"
Dit zou ze dus ook weer gratis "viral marketing" opleveren... domdomdom. Nu gaan er achter elkaar mensen weg (waaronder ik en een aantal van m'n vrienden).. Wij gaan naar Demon die (naar nu blijkt) als "beste koop" uit de test komt in de categorieen light, gemiddeld, power...

Wanneer worden ze nou eens wakker bij UPC... Is er geen goed management meer te vinden ofzo??
 
Laten we een ding van te voren vast stellen; elk onderzoek door de consumentenbond is een moment opname.

Op het moment dat de consumentenbond onderzoek deed zullen de getoonde resultaten best wel kloppen. Echter - en dat geld zeker voor chello - providers laten wel vaker een steekje vallen mbt de telefonische helpdesk.

De kwaliteit van een helpdesk is nl niet alleen hoelang je wel of niet in de wacht staat, maar ook de manier waarop je geholpen wordt, de service- en klantgerichtheid.


Allemaal punten waar chello in het verleden en heden meerdere malen jammerlijk gefaald heeft.
 
Rene zei:
Ja vind ik ook wel eigenlijk. Begrijp me goed, liever had ik 't anders gezien.. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om van provider te switchen.. al dat gedoe/kosten/en de rest..

Ze hebben 't aan zichzelf te danken..
 
Ik zou nou niet echt blij zijn met Demon.

Ik heb zelf Demon DSLExpress 2048/512 gehad tot voor kort voor € 65,- per maand.

Rekenen kunnen ze daar nog slechter als bij UPC...Spookfacturen bleven komen en bij de helpdesk beloven ze je beterschap en de problemen op te lossen.

Nou niet dus, na nog een keer bellen beloofde een medewerker mij een e-mail te sturen, was 7 dagen later nog niet gebeurd.

Uiteindelijk is alles wel opgelost maar ik noem Demon ABSOLUUT niet de isp met de beste klantenservice...

Ik wens je veel succes, je kan nog weleens van een koude kermis thuis komen als je denkt dat je bij Demon geen problemen krijgt.

Ik zeg niet dat UPC alles goed doet, maar Demon is even erg!
 
Ik ben het gedeeltelijk met Wouter eens.
Overal is wel wat maar dat neemt niet weg dat Chello toch als slechtse uit de bus komt en dadelijk misschien ook nog wel als de langzaamste.
Willen ze hun klanten houden begin dan NU met te zeggen de snelheid gaat omhoog en niet de prijzen.
Want na 15januari is bv XS4all al sneller in de prijsklasse
 
ronald zei:
Willen ze hun klanten houden begin dan NU met te zeggen de snelheid gaat omhoog en niet de prijzen.
Want na 15januari is bv XS4all al sneller in de prijsklasse

ja en hoelang is chello sneller geweest ???
adsl is altijd nog langzamer en duurder geweest. In de toekomst zie ik chello wel weer sneller worden. Zolang bij mij chello nog prima werkt ga ik er niet weg
Zie in de kabel ook meer toekomst dan met adsl

en om op het onderwerp terug te komen ach ja het blijft de consumentenbond he, die neem ik niet meer echt serieus.
 
Edwin zei:
En wederom de felicitaties voor chello/UPC met het behalen van een nieuw dieptepunt..

Bron www.rtlnieuws.nl

'Kwaliteit helpdesks internet blijft matig'
De helpdesks van internetaanbieders blijven matig werk afleveren. Het duurt geregeld minimaal vijf minuten voordat iemand de telefoon opneemt en niet iedere medewerker is deskundig.

Consumentenbond
Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De helpdesk van Chello is het slechtst.

Volgens mijn eigen bevindingen is er een Sterke verbetering bij Chello wat betreft de bereikbaarheid en de snelheid van het opnemen van de telefoon. Waar ik voorheen nogwel eens 10-30 min aan de lijn hing voor ik iemand aan de telefoon kreeg of na die tijd het overging in een gesprekstoon is dat nu helemaal niet meer zo. Van de laatste 20 telefoontjes zijn er zeker 18 binnen 10 seconden, ja binnen 10 seconden opgenomen. Maar ook dit is natuurlijk een moment opname. Kwaliteit van de helpdesk kan ik niet beoordelen gezien de vragen die ik had.
 
Terug
Bovenaan