Slechte kabel naar AOP -> Wiens probleem / kosten

  • Onderwerp starter Deleted member 49051
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Deleted member 49051

Sinds enkele weken had ik storing op de zenders rond de 800Mhz. Ik heb toen voor veel centjes de kabels in huis vervangen, zonder dat dit hielp. Contact gehad met de helpdesk en deze verwezen mij door naar Ziggo Service+

Inmiddels is de monteur weg en het probleem is gevonden. De groene kabel die de AOP in liep was niet goed/lekker aangesloten. Hij heeft deze opnieuw gestript (zowel bij de AOP als in de straatkast) en aangesloten et voila! Alle zenders werken weer foutloos.
Alleen wat verbaasd mij: Ik mag tekenen voor 60 euro! Ik heb dit onder protest gedaan met de melding dat hij er bij mag noteren dat het probleem VOOR de AOP zit en ik daar dus niet aan mag komen en dit dus indertijd niet goed is aangesloten door de Ziggo monteur die dit ooit geïnstalleerd heeft. Volgens mij mag ik niet eens aan de groene kabel komen.

Mijn vraag is: Klopt mijn aanname? Is de groene kabel inderdaad nog onderdeel van het Ziggo netwerk en moet Ziggo dus deze kosten op zich nemen?

Hier de foto van de gestripte delen van de kabel:

aop.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:

CeeS

Legend (✝ 2016)
Berichten
12.357
Ik denk dat je aanname klopt. Als het probleem in de 'groene kabel' in de wijkkast en in je AOP zat zou er normaal een (kosteloze) ziggo monteur moeten komen en geen service+ monteur. Misschien moet je even contact opnemen met webcare via een PB...
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Deleted member 49051

Ik heb inmiddels Jelle een PB gestuurd en op dit topic gewezen :-)

Verstuurd vanaf mijn XT1032 met Tapatalk
 

TRaSH

Forum Gebruiker
Berichten
1.237
Internet
  1. Ziggo
ben benieuwd,
heb dit probleem ook gehad.
buitenkabel zelf 2x.
maar nooit een rekening voor gehad.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Deleted member 49051

Ik heb inmiddels bericht gekregen van Jelle. Een korte samenvatting:

* Tegenwoordig mag je wel zelf de inkomende (groene) kabel opnieuw strippen en aansluiten op de AOP. Al is dit nog wel onderdeel van het Ziggo netwerk.
* Dit geldt natuurlijk niet voor de aansluiting op de straatkast. (logisch ook)
* Ik vond vandaag een digitale versie van de werkbon met 59,95 euro er op in mijn mailbox, dus... ik vermoed dat de rekening ook nog wel komt ;-)
* De factuur heb ik nog niet ontvangen, maar mocht deze nog komen, dan mag ik contact opnemen met Jelle.

Kortom: Het ziet er naar uit dat het netjes opgelost wordt. Ik vond het wel zo netjes om dit nog even te melden hier.
 

jojootje

Forum Gebruiker
Berichten
549
Ziggo+ is toch een betaalde dienst?

Nu hoop ik voor jou dat er ook iets niet goed zat in de wijkkast, maar je mag inderdaad de groene kabel zelf controleren/goed aansluiten.

Ik ben bang dat je formeel gezien toch moet betalen.
 

Zapp Brannigan

Forum Gebruiker
Berichten
3.611
maar je mag inderdaad de groene kabel zelf controleren/goed aansluiten.

Niet volgens de algemene voorwaarden, waar je Ziggo natuurlijk mee op hun kop kunt slaan:

Artikel 1 (definities)

Aansluiting

het geheel van technische voorzieningen, tot en met het punt waar het signaal via de kabel het Perceel binnenkomt, benodigd voor aansluiting van de Klant op het Netwerk en levering van de Diensten. De apparatuur en aansluitkabels, benodigd voor ontvangst van de Diensten, behoren niet tot de Aansluiting;

[...]

Artikel 8 (aansluiting)

4. Alleen Ziggo en door haar ingeschakelde derden zijn bevoegd werkzaamheden te (laten) verrichten of veranderingen te (laten) aanbrengen aan de aansluiting, het Netwerk en eventuele door Ziggo aan de Klant ter beschikking gestelde apparatuur.
 
Topicstarter
Topicstarter
D

Deleted member 49051

Ziggo+ is toch een betaalde dienst?

Nu hoop ik voor jou dat er ook iets niet goed zat in de wijkkast, maar je mag inderdaad de groene kabel zelf controleren/goed aansluiten.

Ik ben bang dat je formeel gezien toch moet betalen.
Ik ben naar Ziggo+ doorgestuurd door de helpdesk van Ziggo. En daarnaast heeft de webcare al aangegeven te zullen crediteren.

Niet volgens de algemene voorwaarden, waar je Ziggo natuurlijk mee op hun kop kunt slaan:

Artikel 1 (definities)

Aansluiting

het geheel van technische voorzieningen, tot en met het punt waar het signaal via de kabel het Perceel binnenkomt,
Hoe letterlijk moet je dit nemen? De kabel komt natuurlijk veel eerder het perceel binnen dan bij de AOP. Als je dit heel letterlijk interpreteert, dan is een verrotte kabel in je eigen tuin ook je eigen probleem.
 

Zapp Brannigan

Forum Gebruiker
Berichten
3.611
Volgens mij wordt er met “de aansluiting” de AOP bedoeld, dus die en alles verder naar de kant van Ziggo is hun verantwoording.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan