• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slechte ervaringen Horizon.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter supralijp
  • Startdatum Startdatum
S

supralijp

Vanaf het eertse begin een horizon gebruiker met alle nodige problemen op televisiegebied,
vele bekend zoals
-traag menu
-geen televisiegids
-opnames die opeens weg zijn
-omslachtige bediening
-af en toe zwart beeld ca. 1 sec.
-spontane updates tijdens televisie kijken
-vastlopers zodat de box NIET meer te bedienen is
-en heel erg irritant het geluid wat naast het beeld loopt.je hoort de stem maat de mond beweegt nog niet
( deze klacht is soms weg en na verloop van tijd wordt dit steeds erger)

Meerdere keren met de servicedesk over gebeld en ze zeggen steeds dat het ligt aan het inkomende signaal hiervoor dus ook al 3 keer eenmonteur voor geweest waarbij de 2e keer de box prefentief vervangen is. nu is vandaag de laatste monteur geweest om een signaaltest te doen op het hoofdnetwerk en fine te tunen. Deze is binnen gekomen en heeft gewoon gezegd dat dit niet mogelijk is en is dus meteen weggegaan.

Service vanuit UPC vindt ik netjes en ze willen er veel aan doen, Jordy heeft mij netjes gebeld en geprobeerd te helpen maar de ervaring nu is dat ze eigenlijk niets met de horizon box en het signaal kunnen doen.

UPC zorg dat het nou een probleemloos werkt, en geef mij nu eens een goede oplossing!!!!!!!!!
Of moet ik naar het "oude" systeem terug......

O ja er zijn ook best goede dingen te vertellen de beeldkwaliteit is geweldig, en het internet geeft bij mij ook geen problemen.
 
heb je gekeken of je tv geschikt is voor de horizon?
dat wordt, ook door upc, nog wel eens vergeten.
 
Als je de TV niet door UPC is gecertificeerd voor de Horizon box zou dat het af en toe kortdurend zwarte beeld kunnen verklaren (HDCP probleem). Echter geen van de andere problemen.
 
Het moet niet gekker worden "of je TV wel geschikt bevonden is door UPC..." :gestoord2:

Begin meer het idee te krijgen dat menige klant niet geschikt is voor UPC... ;D ;D
 
CaptainHook zei:
Het moet niet gekker worden "of je TV wel geschikt bevonden is door UPC..." :gestoord2:
nee... ze moeten aan de hdcp standaard voldoen, daar heeft upc verder niks over te zeggen.
 
Johnny54 zei:
Als je de TV niet door UPC is gecertificeerd voor de Horizon box zou dat het af en toe kortdurend zwarte beeld kunnen verklaren (HDCP probleem). Echter geen van de andere problemen.
dat hoor ik wel eens anders van de horizon-cod.
 
kerby zei:
heb je gekeken of je tv geschikt is voor de horizon? (...)

Daar heb ik ook maar eens naar gekeken, omdat ik toevallig vandaag een uiterst aantrekkelijke aanbieding kreeg als ik zou overstappen naar een alles-in-één pakket met Horizon. [Eén jaar lang €15,- korting en daarna €3,55 goedkoper dan wat ik nu heb, maar dan wel inclusief telefonie. Zal wel te maken hebben met de glasvezelaanleg hier. :-X]

Op die aanbiedingspagina staat inderdaad ook een knop om zien of je TV geschikt is voor HD met Horizon. Maar wat blijkt, als ik het model ingeef als 32pfl9705 is mijn TV niét geschikt (er wordt "geadviseerd om scart te gebruiken"). Als ik intik 32pfl9705 H/12, dus met land- en uitvoeringscode, is hij wél geschikt. Echter, als je ná 32pfl9705 alleen een spatie of andere tekens intikt, is hij ook geschikt. ::) Volkomen crazy dus.
Ik heb overigens met mijn huidige box geen enkel HDCP-probleem in combinatie met deze TV.....

Dus wat zou dan het probleem met Horizon nog kunnen zijn? Ben dus ook wel benieuwd naar wat de cod-afdeling is en wat die daarover zegt.
 
TedZero zei:
Daar heb ik ook maar eens naar gekeken, omdat ik toevallig vandaag een uiterst aantrekkelijke aanbieding kreeg als ik zou overstappen naar een alles-in-één pakket met Horizon. [Eén jaar lang €15,- korting en daarna €3,55 goedkoper dan wat ik nu heb, maar dan wel inclusief telefonie. Zal wel te maken hebben met de glasvezelaanleg hier. :-X]

Ja, in gebieden waar glasvezel in de planning zit of net aangelegd is, kunnen hele leuke aanbiedingen gedaan worden ;)

Op die aanbiedingspagina staat inderdaad ook een knop om zien of je TV geschikt is voor HD met Horizon. Maar wat blijkt, als ik het model ingeef als 32pfl9705 is mijn TV niét geschikt (er wordt "geadviseerd om scart te gebruiken"). Als ik intik 32pfl9705 H/12, dus met land- en uitvoeringscode, is hij wél geschikt. Echter, als je ná 32pfl9705 alleen een spatie of andere tekens intikt, is hij ook geschikt. ::) Volkomen crazy dus.

Het is ook maar net hoe de medewerkers die modellen in de database invoeren. Onze TV staat er ook 3 keer in. Alleen...

Ik heb overigens met mijn huidige box geen enkel HDCP-probleem in combinatie met deze TV.....

...dat zegt helemaal niets over hoe je TV zou werken met de Horizonbox.

De 32PFL9705 is als het goed is van modeljaar 2010. En de meeste mensen die last hebben (gehad) van HDCP-problemen hebben (hadden) een model uit een modeljaar voor 2010. 04 = 2009, 03 = 2008 etc, etc. Het is uiteraard geen garantie dat het probleemloos werkt, maar het zou wel zo moeten zijn volgens de "statistieken". Wij hebben een 40PFL7605 H/12 (modeljaar 2010 dus) en die werkt probleemloos.
 
Na de nodige ellende met de horizon box de beslissing genomen om weer terug te stappen naar een normale ontvanger met losse modem.
Deze na 3 werkdagen binnen gekregen en wat denk je zonder enige pardon de modemfunctie en teelfoonfunctie van de horizon box uitgezet terwijl de nieuwe modem nog niet geinstalleerd is.

N.B. de medewerker van UPC heeft gisteren nog gebeld dat de overgang pas na de installatie van de nieuwe modem in zou gaan.

UPC je kan bijna nooit wat met ze afspreken.
 
Terug
Bovenaan