L
lex_esco
Beste Heren/Dames,
Ik heb sinds de aanschaf van digitale televisie zo'n maand geleden last van slecht signaal op de RTL kanalen. Overdag/s'morgens uit zich dit in af en toe wat artifacts(blokjes) maar niet zo storend. S'avonds echter tijdens Prime time (20:00) wordt het signaal dermate slecht dat de kanalen niet meer bekeken kunnen worden.
Ik heb UPC gebeld, er werd gezegt dat mijn aansluiting bekend was als slecht geisoleerd o.i.d. waardoor de gevoeligste frequenties slecht beeld geven. Monteur komt, begint over een splitter die tussen de kabels zit. Ik vertel hem dat ik weet dat een splitter signaalverlies kan geven maar dat ik het getest heb zonder splitter en het niks uitmaakte. Verder vertel ikhem dat ondanks de splitter het een raar verhaal is dat we smorgens naar een redelijk normaal kanaal kijken die savonds volledig in elkaar dondert. Boeide hem allemaal niet hij vond de splitter het probleem dat was het.
Dus ik de splitter niet meer gebruiken maar vervolgens was s'avonds het kanaal slechter dan ooit...En vanmorgen kon ik weer gewoon RTL nieuws kijken.
Nu heb ik het idee (correct me if Im wrong) dat er savonds gewoon veel meer belasting op het UPC netwerk komt bij ons in de buurt in de vorm van On Demand en veel downloaden. Maar goed dan zouden andere kanalen ook minder signaal moeten geven lijkt me.. En digitaal signaal is signaal lijkt me!
Anyway...
Voordat ik weer in de telefoon ga hangen (en ik heb de storing nu gefilmd inclusief bewijs dat ik niet meer de splitter gebruik) dacht ik misschien hebben mensen hier ervaring met dit soort storingen en wil ik uitsluiten dat het aan mij ligt.
Alvast Bedankt!
Ik heb sinds de aanschaf van digitale televisie zo'n maand geleden last van slecht signaal op de RTL kanalen. Overdag/s'morgens uit zich dit in af en toe wat artifacts(blokjes) maar niet zo storend. S'avonds echter tijdens Prime time (20:00) wordt het signaal dermate slecht dat de kanalen niet meer bekeken kunnen worden.
Ik heb UPC gebeld, er werd gezegt dat mijn aansluiting bekend was als slecht geisoleerd o.i.d. waardoor de gevoeligste frequenties slecht beeld geven. Monteur komt, begint over een splitter die tussen de kabels zit. Ik vertel hem dat ik weet dat een splitter signaalverlies kan geven maar dat ik het getest heb zonder splitter en het niks uitmaakte. Verder vertel ikhem dat ondanks de splitter het een raar verhaal is dat we smorgens naar een redelijk normaal kanaal kijken die savonds volledig in elkaar dondert. Boeide hem allemaal niet hij vond de splitter het probleem dat was het.
Dus ik de splitter niet meer gebruiken maar vervolgens was s'avonds het kanaal slechter dan ooit...En vanmorgen kon ik weer gewoon RTL nieuws kijken.
Nu heb ik het idee (correct me if Im wrong) dat er savonds gewoon veel meer belasting op het UPC netwerk komt bij ons in de buurt in de vorm van On Demand en veel downloaden. Maar goed dan zouden andere kanalen ook minder signaal moeten geven lijkt me.. En digitaal signaal is signaal lijkt me!
Anyway...
Voordat ik weer in de telefoon ga hangen (en ik heb de storing nu gefilmd inclusief bewijs dat ik niet meer de splitter gebruik) dacht ik misschien hebben mensen hier ervaring met dit soort storingen en wil ik uitsluiten dat het aan mij ligt.
Alvast Bedankt!
