• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht signaal en blokken op kanaal 117

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pbrm
  • Startdatum Startdatum
Berichten
22
Zoals de titel al aangeeft heb ik last van blokken op kanaal 117 (NPO/101tv). Signaalwaardes zijn ook belabberd nl, signaal zwak en kwaliteitsbalkje komt niet verder dan slecht. Bij andere kanalen heb ik geen problemen. Bekabeling is allemaal goedgekeurd materiaal, AOP is ook al vervangen (ook goedgekeurd materiaal). Splitter is ook goedgekeurd materiaal. Internet is probleemloos. Dit speelt zowel bij m'n Horizon box als ook mijn extra ontvanger (Pace) en lijkt echt bij het inkomende signaal te liggen. Horizon box werkt verder prima. On demand werkt ook prima. Weet iemand waar dit aan kan liggen en wat ik verder nog verder kan doen ??

Bij voorbaat dank voor de info.
 
bertusk zei:
Hier in Eindhoven precies hetzelfde.

Hier in Buitenveldert geen problemen met blokken op 117 met de Cisco box, maar het beeld lijkt wel analoog, zo slecht.
 
Achterhoek gewoon beeld. Wel slechte kwaliteit, maar geen storing.
 
Creative Solution zei:
Achterhoek gewoon beeld. Wel slechte kwaliteit, maar geen storing.

Bedoel je de beeldkwaliteit of de signaalkwaliteit (meter) op de box
 
Beeldkwaliteit is slecht, maar geen blokken/storing. Wat Fred ook al zegt. Signaal is perfect.
 
Kanaal 117 is niet om aan te zien.

signaalsterkte midden in goed
signaalkwaliteit vliegt tussen goed en uitmuntend.

kanaal 101 (film 1)
signaalsterkte begin in uitmuntend
signaalkwaliteit vast einde in uitmuntend.
 
Ben nog even aan het prutsen geweest. Ik heb het antennekabeltje gebruikt dat bij de horizon geleverd wordt. Deze heb ik ingekort. De originele plug die in het AOP geplaatst wordt laten zitten, aan de andere kant een f-connector passend en stevig aangedraaid. Dit geplaatst tussen AOP en splitter/versterker en voila blokken zijn verdwenen. Tegelijkertijd is het signaal ook verbeterd hoewel het achterblijft bij de andere kanalen. Horizon kabeltje heeft 3 inwendige mantels, dus is zeer goed afgeschermd. Hoewel ik hiervoor ook goedgekeurde kabels gebruikte blijkt er onderling toch wel verschil te zitten.
 
Terug
Bovenaan