Slecht Signaal / blokken in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Sheku

Beste,

In een tijd van twee weken is de kwaliteit van mijn beeld erg achteruit gegaan.
Werk zelf ook in de IT en bijna alles geprobeerd,

Interactieve recorder ge-reset, kabels vervangen, wand contactdoos ( waar alles binnen komt ) maar dit heeft niet willen baten.

Naar mijn mening is de geleverde versterker ( FRA-752/n ) defect, heb geprobeerd met een universele adapter weer leven in de versterker te blazen maar dit heeft niet willen baten. ( Het groene lampje wil niet meer branden ).

Nu heb ik al eens rond gekeken op internet en dit dingen zijn toch prijzig en was me af aan het vragen of dit niet onder garantie / service van Ziggo vervangen word?...
 
Ik zou gewoon Ziggo bellen dat de versterker het niet meer doet en dan sturen ze waarschijnlijk wel een monteur die het ding vervangt.
 
Beste,

In een tijd van twee weken is de kwaliteit van mijn beeld erg achteruit gegaan.
Werk zelf ook in de IT en bijna alles geprobeerd,

Interactieve recorder ge-reset, kabels vervangen, wand contactdoos ( waar alles binnen komt ) maar dit heeft niet willen baten.

Naar mijn mening is de geleverde versterker ( FRA-752/n ) defect, heb geprobeerd met een universele adapter weer leven in de versterker te blazen maar dit heeft niet willen baten. ( Het groene lampje wil niet meer branden ).

Nu heb ik al eens rond gekeken op internet en dit dingen zijn toch prijzig en was me af aan het vragen of dit niet onder garantie / service van ziggo vervangen word?...

Dan is inderdaad de versterker defect als groene lampje niet meer brand, ook niet na wisseling van andere adapter.

Zitten er bij de universele adapter losse stekkertjes, zo ja probeer eens het stekkertje er anders op te zetten, heeft namelijk met de + en - te maken.

Als dit ook niet gaat werken, even contact met ziggo opnemen, heb destijds keurig een nieuwe opgestuurd gekregen.
 
Als je versterker defect zou zijn, had je geen internet meer (er vanuit gaande dat je modem er ook op zit aangesloten) en zou je geen enkel kanaal meer hebben op je TV.

Als je blokken in beeld hebt op een aantal kanalen, heb je vermoedelijk last van instraling van buitenaf in je coax bekabeling. Dat kan komen door uitrol van 4G of door digitenne zenders. Als in jouw regio de kanalen op andere streams gezet zijn waardoor de frequentie gewijzigd is kan het zijn dat je nu ineens blokken ziet op kanalen waar je vroeger geen problemen had.

Oplossen is meestal technisch simpel te doen, alleen het zoeken waar het 'lek' zit is vaak lastiger. Het kan een slechte splitter zijn, of een slechte kwaliteit stekker. Alle coax stekkers moeten goede kwaliteit afscherming hebben. Als er plastic kapjes op de stekkers zitten is een bron van ellende. Ook de losse kabeltjes tussen de apparaten kunnen storing van buitenaf oppikken.

Om vast te stellen of het aan het binnenkomende signaal van Ziggo ligt kun je het beste 1 TV voor test gebruiken en deze aansluiten met een eigen coax kabel met 'kabelkeur' keurmerk rechtstreeks op het punt waar de kabel je huis inkomt (het AOP) en kijken of de storing dan weg is. Is er daar nog steeds storing, dan kun je ziggo bellen. Is de storing daar verdwenen dan moet je deel voor deel je huisinstallatie er weer tussen zetten zodat je kunt zien wanneer de storing weer terugkomt, dat is dan een verdacht stuk.
Maar als je de hele installatie langs loopt en alle 'verdachte' stekkers vervangt door 'kabelkeur' types en kabeltjes ben je misschien sneller klaar.
 
Versterkers

Waarom hebben sommige mensen standaard een versterker gekregen van ZIggo en anderen niet. Je snapt de vraag natuurlijk wel. Mijn beeld is niet om aan te zien. Ik kijk nu op dit moment alleen analoog omdat het beeld TE slecht is. Nu moet ik zeggen dat het analoge beeld ook slecht is.
Nu heb ik gehoord dat sommige mensen een Tratec versterker hebben gekregen. Hoe verhoudt zich deze t.o.v. bijvoorbeeld de Hirschmann GHV41M
Ik ben het eigenlijk een beetje beu. Ik betaal weliswaar veel geld aan Ziggo maar ik kan het niet benutten.
 
^^Die Tratec FRA-752/N versterker + nog andere toebehoren had ik destijds gekregen omdat ik toen bij Ziggo een Cisco 8485 PVR had aangeschaft. De reden was dat deze PVR van retour-geschikte binnenbekabeling gebruik moest maken want de 8485 heeft een ingebouwd modem en werkt dus onafhankelijk van je Ziggo internet modem.
 
Hoe weet ik of ik "retour-geschikte binnenbekabeling" heb? Of is de bekabeling standaard. En moet de versterker ook retour geschikt zijn. En veroorzaakt dit het crappy beeld?
 
Volgens mij is die retourgeschikt als je een contactdoos hebt met maar 1 aansluiting, van daaruit kun je dan een versterker erop aansluiten.
 
Hirschmann GHV41M CAI R/TV Versterker 4-Voudig

Versterker met 4 uitgangen.
Op alle uitgangen retourgeschikt.

Tratec FRA-752/N versterker.
Op alle uitgangen retourgeschikt.
 
Hoe weet ik of ik "retour-geschikte binnenbekabeling" heb? Of is de bekabeling standaard. En moet de versterker ook retour geschikt zijn. En veroorzaakt dit het crappy beeld?
Nee, of je moet kijken naar de tv via een Cisco 8XXX PVR.
Dan heb je een Tratec FRA-752/N versterker nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan