• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht internet, traag, wegvallen nu opgelost

  • Onderwerp starter Onderwerp starter hjkolijn
  • Startdatum Startdatum
H

hjkolijn

1 jaar geleden had ik heel redelijk internet
Onlangs werd mijn maandelijkse afschrijving verhoogd naar €101,-
Ik ben toen eens kritisch naar alles van Ziggo gaan kijken.
Mijn internet snelheid was standaard maar 40Mb/s verhoogd naar 150Mb/s
bekabeld gemeten haalde ik toen ~140Mb/s
wifi 50Mb/s
maar de internet verbinding viel konstant weg zodat mijn vrouw zelfs moest bijbetalen aan data.
De router die ik toen had was een Ubee
Ik heb toen dagen lang met een wifi scanner op de laptop de Wifi signalen zitten scannen om uit te vinden wat er gaande was.
Mijn router stond op automatisch kanaal zoeken.
in de praktijk was dat altijd kanaal 11, en daar zaten de buren ook op.
Ik heb toen de kanaal instelling hand matig vastgezet op kanaal 4.
problemen met het wegvallen van het signaal waren over.
Maar ik vond de signaal sterkte van mijn router nogal zwak t.o.v. die van de buren terwijl ik er maar 4m bij vandaan zat.
Ik heb kontakt op gezocht met Ziggo en geklaagt, nee ik heb ze gewoon afgezeken en ze gevraagd hoe ze het durven om zoveel geld te vragen voor zo'n slechte verbinding.
Kortom na 3x kontakt (ook via chatten) kwam het hoge woord eruit, Meneer we sturen U een nieuwe router en de oude hoeft U niet terug te sturen.
Ik heb nu een Docsis 3.0 (staat alleen in de beschrijving op de router zelf staat geen naam alleen Ziggo).
Na installeren en scannen was mijn Wifi signaal nu gemiddeld 6dB hoger !
snelheid draadloos is nu 150Mb/s.
Ze hebben die dingen dus gewoon op de plank liggen en proberen ons aan het lijntje te houden met die oude zooi.

Is er ook iemand zoals ik dit zit te tobben met die zooi van ziggo en niet weet hoe hij het moet aanpakken vraag maar naar de details.
Verder iedereen veel sterkte met Ziggo
Henk Kolijn
 
101 euro voor een abonnement met 150Mbps internet?
Dan zou ik ook nog eens goed naar je abonnement kijken!
 
Ik heb ook 150Mb/s maar betaal bij lange na geen 101 euro dus ik zou even kijken of daar ook niets iets te behalen valt.
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook zonder klagen en afzeiken van de klantenservice gewoon een nieuw modem kan krijgen zonder problemen. Heb vanwege wifi problemen (wegvallende verbinding) pas nog een nieuw modem gehad zonder problemen. Ik heb daarvoor geen dagen met een laptop lopen zeulen maar gewoon gemeld dat mijn thermostaat regelmatig de verbinding met het modem kwijt raakte.
Mijn ervaring met de klantenservice is trouwens best wel goed, maar dat kan ook komen omdat ik gewoon redelijk blijf en zeker niemand ga afzeiken. Bij Ziggo werken mensen en waar mensen werken worden fouten gemaakt. Door daar in redelijkheid over te praten bereik je meer.
 
Terug
Bovenaan