• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht geluid uit Philips HD-DVR

  • Onderwerp starter Onderwerp starter dennisdek
  • Startdatum Startdatum
D

dennisdek

Ik heb zowel uit de tulp uitgangen, Optisch als op HDMI een ruis zitten, dit is zeer irritant wanneer er zachte scenes zijn qua geluid. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand dit op te lossen.
 
Heb je de ruis ook als je zonder box kijkt?

En wil je ook eens kijken naar een andere signaalkabel ( je COAX kabel)? misschien ligt het aan dit signaal zelf?
 
mwerker zei:
En wil je ook eens kijken naar een andere signaalkabel ( je COAX kabel)? misschien ligt het aan dit signaal zelf?
???
Je bedoelt toch niet de antennekabel hoop ik hè? Als het geluid 'slecht' is vanwege een slechte antennekabel, dan MOET het beeld ook 'slecht' zijn (dezelfde frequentie...).
 
Het is echt het geluid uit de box ik heb nu mijn optische uitgang van mijn tv op mijn versterker aangesloten en geen probleem. Zelfs wanneer ik analoog kijk geen geruis uit de speakers van mijn tv maar wel via de hdmi vanuit de box.

Ligt het toch aan de box ???? Ik denk het wel !!!

Maar wat nu te doen de HD bellen !!!??? ;D
 
@dennisdek

geluid (ruis e.d.) wordt alleen veroorzaakt door de box.
Maar is de box stuk of is er een andere oorzaak?

De verschijnselen die je hebt kunnen ook veroorzaakt worden door bv een slechte wandcontactdoos. Geen filter (galvanische scheiding) dan kan er een aardlus ontstaan tussen al het apparatuur wat (in)direct aangesloten is aan de UPC aansluiting ( modem / tv/ radio/ mediabox). Deze apparaten staan ook in verbinding met elkaar met kabels. Dus vormen een lus.
Dit vormt meestal een brom, maar signaalverlies (ruis, blokjes of afwijkend gedrag van de mediabox) kan er ook door ontstaan.

Jij hebt getest (waarschijnlijk door bepaalde kabels los te halen) en het euvel was weg. Door het loshalen verbrak je de lus.
Optisch wordt niet zo snel zo een aardlus veroorzaakt volgens mij, maar er kan dan een andere verbinding roet in het eten gooien.

Check dus ook even je wandcontactdoos of je abonnee-overnamepunt of die nog wel goed zijn..
 
@triple_nl

Ik heb geen kabels losgenomen etc. Maar het verschil zit hem dus echt in het digitale signaal want als ik analoog luister geen ruis en digitaal wel.
 
Het is gewoon erg storend heeft iemand anders een idee????? De box ruilen voor een andere, is dit mogelijk ??????

Het is gewoon jammer van het strakke beeld met zo'n klote geluid. :'(
 
Ik heb gisteren de HD gebeld en eigenlijk niet tot mijn verbazing werd het standaard riedeltje weer opgehouden.

spanning eraf, pijltjes naar links ingedrukt houden, enz >:( of wel een geforceerde software update en daarna de fabrieksinstelling terug zetten. Ze dacht dat dan mijn ruis verholpen zou zijn. NOT.

Dan ligt het aan je bekabeling !!! Ik zeg alles is van Hirschmann profi kwaliteit.
Dan ligt het aan je HDMI kabel !!! Ik zeg ja hoor tuurlijk als mijn optische uitgang op de MB ook een ruis geeft kan het niet liggen aan de HDMI ik moet toch eerst met een andere HDMI kabel proberen. Maar ik heb geen andere HDMI kabel moet ik eerst een nieuwe kopen?????

Want je jullie weten het al, als de monteur langst komt en het ligt aan de bekabeling dan zijn de voorrijkosten voor jou!!! :'( :'( >:( >:(

Ik word van dit soort reactie eigenlijk erg verdrietig en boos
 
Wat je ook kan doen is, 2 maandjes opzeggen, box terug sturen en over 2 maanden weer lid worden.
Krijg je een nieuwe box toe gestuurd.

alleen 2 maandjes Analoog kijken......
 
Terug
Bovenaan