• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht beeld.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter pr0ph3t-
  • Startdatum Startdatum
P

pr0ph3t-

Hallo, ik heb sinds 4/5 dagen een probleem met de Analoge TV, regio Rotterdam (3073NB).

Als ik met versterker kijk, dan zie ik bij ned 1,2,3 - rtl 4,5,7 - net5 - national geographic allemaal strepen door het beeld heen, een soort van ruis, maar dan in horizontale strepen, van boven naar beneden.

Als ik zonder versterker kijk, heb ik echter geen beeld bij discovery / regionale zenders zijn vrijwel bagger.

En nu komt het gekke, als ik met versterker kijk, en ik haal de stekker van de UPC moden (telefoon/internet) eruit, dan doet hij het opeens perfect, haarscherp beeld, zonder ruis op geen 1 kanaal.

Komt dit probleem vaker voor of is er iets mis met m'n huis oid. :P
 
Discovery (en TV5) hebben bij een te zwak signaal interferentie van Digitenne uit de ether; de lokale en regionale zenders zitten helemaal bovenin de UHF en zijn dus het zwakst en meest gevoelig voor ruis.

Ik vraag me af of jij wel op je abonnee overname punt een goed signaal hebt..is het kastje goed en goed aangesloten? Klinkt of je zwakke signalen hebt!

Een versterker die die strepen veroorzaakt klinkt niet als een goeie! Logisch dat je dat krijgt want ze zitten allemaal op de UHF band op 8mhz vaak van elkaar (de minimaal vereiste afstand) en dan krijg je dat! Het wordt teveel versterkt en allemaal overstuurd waardoor ze elkaar gaan interferen en het zal gek klink klinken: maar hoe zwakker de tv signalen die je versterkt..hoe eerder het beeld naar de gloria gaat....je versterkt alleen ruis immers!

Komt me allemaal zeer bekend voor. Ik zou het zoeken bij het beginpunt. En goeie aansluitspullen willen ook wel eens helpen.
 
Dit probleem komt vaker voor, ik heb er zelf ook last van.
Het komt door de modem, die stuurt retoursignalen die kunnen storen op het analoge TV signaal.
Ik heb er een versterker tussen gezet die de stoorsignalen gelukkig aardig tegen houd.
 
Zou ik dan een nieuwe modem oid kunnen aanvragen? beetje raar dat als ik dat ding eruit haal alles ineens perfect werkt.
 
Ik denk niet dat de modem kapot is.
Ik denk eerder, zoals al eerder geschreven, aan signaal en/of je AOP (Abonnee Overname Punt).

Wat je nog kunt kijken / proberen voor je contact opneemt met de helpdesk.
  • Hoe is het beeld op tv, zonder versterker en zonder modem, dus tv rechtstreeks aangesloten op AOP.
    Is het beeld niet goed, dan is waarschijnlijk het signaal zwak, AOP verrot. Dus bellen en uitleggen.
  • Hoe is de signaalsterkte in je modem ( http://192.168.100.1 )
    Downstream signaal duidelijk laag, of upstream duidelijk hoog, dan bellen.
    Zie ook: Signaal sterktes kabelmodem
 
Johnny54 zei:
Ik denk niet dat de modem kapot is.
Ik denk eerder, zoals al eerder geschreven, aan signaal en/of je AOP (Abonnee Overname Punt).

Wat je nog kunt kijken / proberen voor je contact opneemt met de helpdesk.
  • Hoe is het beeld op tv, zonder versterker en zonder modem, dus tv rechtstreeks aangesloten op AOP.
    Is het beeld niet goed, dan is waarschijnlijk het signaal zwak, AOP verrot. Dus bellen en uitleggen.
  • Hoe is de signaalsterkte in je modem ( http://192.168.100.1 )
    Downstream signaal duidelijk laag, of upstream duidelijk hoog, dan bellen.
    Zie ook: Signaal sterktes kabelmodem

Ik krijg dus dit als ik op die link klik

Downstream
Freq/Power: 260.000 MHz -2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 45.600 MHz 54 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

lijkt mij goed aan de hand van de 2de link?

Als ik hem direct aansluit dan heb ik dus geen beeld tot af en toe ruis met een beetje beeld bij ALLEEN discovery (bij de zenders waar ik dus die verticale strepen heb als ik de versterker er tussen hang, zijn als ik hem direct aansluit helemaal perfect) en bagger geluid/beeld bij regionale zenders.

Edit: Ik zal eens een nieuwe kabel van hirschmann bestellen, kijken of dat het beeld beter maakt, ik laat het weten als ik hem binnen heb.
 
Goed na 3 weken nieuwe kabels binnen (via allekabels.nl, geen aanrader, slechte communicatie, en stond 2 weken lang op "betaling ontvangen, wij sturen de bestelling morgen op" reageren niet op mails, enz.) <90dbdb voor muur > versterker, 100hz kabel voor versterker > TV.

En ja hoor nog steeds hetzelfde liedje, veel ruis bij bijvoorbeeld RTL7, en als ik dan m'n modem eruit haal werkt alles perfect, denk toch maar eens bellen ofniet?
 
Bij mij hetzelfde verhaal. Een hele goeie tip (kreeg ik van Johnny54), TRAS 1000B als AOP gebruiken (mag eigenlijk niet aan het AOP zitten) en die naar je modem en versterker laten lopen. Bij mij was het probleem in ieder geval helemaal weg.
 
hm jah misschien een idee, als je belt en leg duidelijk uit wat het probleem is komen ze met een verhaal dat het komt omdat je geen versterker van UPC heb ???
 
ik heb sinds een paar maanden digi tv van upc,en in de slaapkamer van mij en in die van mn kinderen tv via de kabel eerst altijd gewoon goed beeld en sinds 2 weken op de tv's in de slaapkamer ruis op verschillende zenders.
 
Terug
Bovenaan