• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht beeld / storingen HD zenders.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ScoobySnack
  • Startdatum Startdatum
S

ScoobySnack

Hoe kan het dat de zender RTL 4 HD op Horizon zo'n ruis in het beeld heeft ? De andere HD zenders zien er allemaal een stuk beter uit.

Licht dit aan het signaal of is deze zender niet digitaal ?

MVG ::)
 
Ruis kan in principe niet via digitaal, tenzij het in het bronmateriaal aanwezig is (oude film of TV programma). Analoog kan niet met Horizon. Heb je de Horizon via Scart of HDMI aangesloten aan je TV?
 
Via HDMI,

Vooral bij goede tijden is het beeld erg slecht en korrelig. Andere zenders zoals History HD is dikke prima
 
Als je hem op rtl4 zet en je gaat dan naar menu=>horizon=>diagnose=>signaalsterkte TV

Zijn die waardes goed? (bovenste tussen matig en goed en onderste 100%)
 
Richard1988 zei:
Zal aan je aansluiting liggen, hier rtl 4 top beeld.

Succes

kan wel kloppen want jij woont compleet ergens anders waar (als het er al is) de 4G op andere freq werkt.
 
bafplus zei:
Als je hem op rtl4 zet en je gaat dan naar menu=>horizon=>diagnose=>signaalsterkte TV

Zijn die waardes goed? (bovenste tussen matig en goed en onderste 100%)

Ook ik heb er last van. :'(

Net nog gekeken naar de waardes en die waren prima.
Vorige week is nog een monteur langs geweest om een wcd doos te vervangen.

Soms blijft het beeld een seconde hangen met storend geluid.
 
Het probleem schijnt ook voor te komen als bepaalde connectoren niet goed gemonteerd worden.
Dit luisterd nogal nauw.
Probeer je kabel eens te vervangen voor de kabel die ook in je installatiepakket zit.
 
Hier op ned1hd en rtl4hd bagger en omde haverklap blokjes enz enz, en nee signaal is goed, denk eerder aanvoer probleem upc.
 
@bafplus

De monteur heeft een nieuwe kabel getest en ook gegeven. Dat aan de kabel ligt, heb ik zo'n mijn twijfels.
 
Terug
Bovenaan