• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht beeld RTL4

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmb24

Forum Gebruiker
Berichten
444
Vandaag opeens weer slecht beeld (bij snelle beeldovergangen) op RTL4.
Blokkerig beeld en strepen.

Wellicht door mogelijk onweer tussen zender en ontvanger?
Hebben meerderen in PC gebied 1611 [Noord Holland] dit probleem(pje)??

Gr,
Ron
 
Blijkbaar toch niet door het onweer, want het is er nog steeds.....
Nog meer mensen met deze klachten?
 
Hier niet alleen rtl4 het hele zender pakket lijkt wel van iets mindere kwaliteit geworden.
Minder scherpte in het totale beeld. Was hier voor het eerst merkbaar om plus minus 22.45 op 2 augustus . Na kleine beeldstoring van 2 minuten
 
Bedankt voor je reactie mesa57

Ja die zijn beiden perfect maar zou het ook aan bv veranderende bandbreedte kunnen liggen? Kan alleen eigenlijk de sterkte en kwaliteit vinden op de humax 5100. De Tv staat ook rechtstreeks aan gesloten en daar zijn gegevens ook goed.
 
Sorry, ik reageerde op het bericht van rbm24 en niet op dat van jou.
Minder scherpte ligt niet aan signaalstoringen zoals rmb24 beschrijft.
Wat kan is (in volgorde van waarschijnlijkheid) :
- RTL4 een signaal van minder kwaliteit levert
- Je toestel een mankement vertoont
- Ziggo de bandbreedte heeft teruggebracht (zeer onwaarschijnlijk)
 
Sorry, ik reageerde op het bericht van rbm24 en niet op dat van jou.
Minder scherpte ligt niet aan signaalstoringen zoals rmb24 beschrijft.
Wat kan is (in volgorde van waarschijnlijkheid) :
- RTL4 een signaal van minder kwaliteit levert
- Je toestel een mankement vertoont
- Ziggo de bandbreedte heeft teruggebracht (zeer onwaarschijnlijk)

Thanks Messa 57

Of Rtl 4 mindere kwaliteit levert kan ik niet beoordelen echter wel dat alle zenders weg vielen tijdens die kleine storing aleen niet Ned 1.
Het kan natuurlijk het toestel zijn maar dat er op 3 tv het zelfde moment iets stuk gaat lijkt mij ook klein.
En de bandbreedte kan ik niet controleren.
In de router was geen signaal onderbreking of fout uit te lezen.
Misschien komt het wel weer goed.
 
Bij mij is het "probleem" verdwenen zoals het gekomen is....
Twee mogelijkheden:
1: Mijn kabels of toestellen kunnen zichzelf 'resetten'.
2: Plaatselijke storing vanwege slecht [on]weer??

Wel raar dat het alleen RTL4 was.
 
Tja het lijkt wel of de beeld kwaliteit per dag verschillend is nu minder scherp en bij snelle beweging nog meer onscherp.Omschrijving Korrelig en een soort grijze waas over het beeld.
Kan natuurlijk ook zijn dat er een Ziggo medewerker een reactie op mijn klachten heeft gegeven op deze manier. Ander profiel instelling ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan