• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht beeld RTL4, 5, 7

  • Onderwerp starter Onderwerp starter PWolterink
  • Startdatum Startdatum
P

PWolterink

Hallo allemaal,

Sinds de introductie van de publieke HD-zenders vertonen bij ons in Almere een aantal andere zenders zeer slecht beeld waarbij het programma niet meer te volgen valt.
Het betreffen de zenders:
RTL4 en 7 héél slecht beeld, niet te bekijken (allemaal blokjes door elkaar en slecht geluid) :'(
RTL5 slecht beeld, bijna niet te bekijken (allemaal blokjes door elkaar en slecht geluid) >:(
HistorieHD en Voom HD minder slecht, bijna te bekijken. :embarassed:


Wie heeft er soortgelijke ervaringen?

en medewerkers van UPC, wat kan er aan gedaan worden?

Mvg Paul Wolterink
 
Hallo PWolterink,

Heb hier ook even voor je gekeken op de betreffende zenders. Zo slecht zoals jij het omschrijft zijn de zenders niet, maar op de RTL zenders is er iets in de bandbreedte geknepen zo heb ik het idee. De ruimte op de kabel is en blijft beperkt, dus dat is te verklaren.

De problemen die jij hebt kan veroorzaakt worden door interferentie of iets in de bekabeling vanaf de WCD op AOP tot aan de box.
 
Ik heb al een paar maanden slecht beeld bij de RTL zenders, gelukkig kijk ik zelden naar deze zenders dus heel erg stoort het me niet.

Ik heb het wel gemeld aan Jordy, maar het lag vrijwel zeker aan de kabels bij mij (van de een op de andere dag zeker).

Ik heb besloten me er verder niet al te druk over te maken.
 
PWolterink zei:
Hallo allemaal,

Sinds de introductie van de publieke HD-zenders vertonen bij ons in Almere een aantal andere zenders zeer slecht beeld waarbij het programma niet meer te volgen valt.
Het betreffen de zenders:
RTL4 en 7 héél slecht beeld, niet te bekijken (allemaal blokjes door elkaar en slecht geluid) :'(
RTL5 slecht beeld, bijna niet te bekijken (allemaal blokjes door elkaar en slecht geluid) >:(
HistorieHD en Voom HD minder slecht, bijna te bekijken. :embarassed:


Wie heeft er soortgelijke ervaringen?

en medewerkers van UPC, wat kan er aan gedaan worden?

Mvg Paul Wolterink

Nu kijk ik vanmiddag, net uit m'n werk, en wat blijkt; alle door mij eerder genoemde probleem zenders hebben weer prima beeld. Sluit mijns inziens de bekabeling als boosdoener uit.

Wat is er sinds een paar dagen veranderd???????????
 
Terug
Bovenaan