• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht beeld Purmerend

Berichten
1.093
Internet
  1. KPN
Digitale TV
  1. KPN
Sinds een aantal dagen merk ik dat de analoge singaal in de Purmer Noord zeer slecht is.
Dit probleem is voornamelijk in de avond te zien en lost zich opeens ook weer vanzelf op.
Bij de buren navraag gedaan en daar worden de zelfde problemen opgemerkt.
Dit probleem dan ook gisteren doorgegeven aan de SD alleen had ik blijkbaar iemand aan de telefoon die het niet echt serieus nam. Gaf aan dat ik de HDTV box had los gekoppeld en voor de zekerheid maar eens een nieuwe Hirshmann kabel had getest.. Wat kreeg ik als antwoord..

Meneer het ligt aan uw HDTV ontvanger
Nogmaals eens aangegeven dat de HDTV ontvanger juist er even tussenuit gelaten is en het probleem nog aanwezig was. Toen was het even stil om vervolgens als antwoord te krijgen meneer uw kabel is gewoon stuk. waarop ik moest antwoorden dat ik juist de kabel voor de zekerheid even vervangen had voor een nieuwe kabel maar nog het zelfde probleem had. Uiteindelijk meneer het zit buiten en daar kunnen wij niets aan doen we lossen alleen problemen op die binnenshuis aanwezig zijn. Toen werd ik wel een beetje boos omdat die persoon gewoon totaal niet wou luisteren naar de klacht en uiteindelijk dan maar zei ik maak wel een ticket aan en kijk wel of de afdeling netwerk er naar wilt kijken.
Maar goed vandaag dus weer dezelfde ellende en wederom een slecht singaal met slecht beeld.
De buren hebben exact het zelfde probleem en tot heden is dit probleem al sinds een week..

Hebben anderen ook sinds een paar dagen slecht beeld op de analoge zenders met storing en strepen door het beeld heen waarbij dit probleem alleen in de avond optreed?
In de ochtend en overdag is er niets aan de hand maar in de avond beginnen de klachten opnieuw,
 
Als de "storing" aanwezig is, zie je dit dan op alle analoge kanalen, of op een paar?
Zo ja, noem ze even.

Het is duidelijk dat er bij jou in de buurt een storende bron zit die op bepaalde frequenties interferentie veroorzaakt.
Omdat je ook aangeeft dat het niet altijd aanwezig is.
 
soundwork zei:
Als de "storing" aanwezig is, zie je dit dan op alle analoge kanalen, of op een paar?
Zo ja, noem ze even.

Het is duidelijk dat er bij jou in de buurt een storende bron zit die op bepaalde frequenties interferentie veroorzaakt.
Omdat je ook aangeeft dat het niet altijd aanwezig is.

Het zijn voornamelijk Ned1, Ned2, Ned3 dat zijn dan de zenders waar het meest zichbaar is de andere zenders hebben het ook maar dan wat minder. en op ned2, ned3 zie je dan ook van die balken van rechts naar links gaan.
Dit heeft zoveel effect dat het ook er voor zorgt dat op dat moment de HDTV ontvanger het moeilijk heeft.
Nu zijn alle storingen verdwenen en morgenavond zullen deze weer terug keren zoals het nu de laatste tijd gaat.
 
ook storing op1443 alleen teleteks beeld is wel goed analoog en digitaal.
 
Mabili zei:
Het zijn voornamelijk Ned1, Ned2, Ned3 dat zijn dan de zenders waar het meest zichbaar is de andere zenders hebben het ook maar dan wat minder. en op ned2, ned3 zie je dan ook van die balken van rechts naar links gaan.
Dit heeft zoveel effect dat het ook er voor zorgt dat op dat moment de HDTV ontvanger het moeilijk heeft.
Nu zijn alle storingen verdwenen en morgenavond zullen deze weer terug keren zoals het nu de laatste tijd gaat.

Dit duidt absoluut op interferentie. Is er onlangs iets gewijzigd in de buurt? Heeft KPN zijn Digitenne netwerk aangepast?
 
Digitenne... UPC weet precies op welke frequenties er storingen optreden maar weigert (ook al ligt de schuld bij KPN) zenders te verplaatsen naar nog vrije frequenties (die er meer dan genoeg zijn). Je zult er mee moeten leren leven. Nieuwe bekabeling heeft ook geen nut. De gratis kabels van STAI.nl werken in elk geval ook totaal niet.

UPC stelt de frequenties niet anders in omdat die 'storing' goed is voor de verkoop van digitale tv. Als je belt om een storing door te geven, wordt er gezegd: "wist u dat digitale televisie veel scherper is?". Kortom: verkoop gaat voor goed beeld!
 
UPC moet dus zijn frequenties veranderen omdat KPN daar ook op wil uitzenden? Is een beetje onredelijk natuurlijk... Goede bekabeling moet het oplossen. Zo niet dan is er iets anders aan de hand.
 
henkjan99 zei:
Digitenne... UPC weet precies op welke frequenties er storingen optreden maar weigert (ook al ligt de schuld bij KPN) zenders te verplaatsen naar nog vrije frequenties (die er meer dan genoeg zijn). Je zult er mee moeten leren leven. Nieuwe bekabeling heeft ook geen nut. De gratis kabels van STAI.nl werken in elk geval ook totaal niet.
De schuld ligt noch bij UPC noch bij KPN. KPN heeft het 'recht' om uit te zenden op die frequenties, UPC biedt het signaal aan over de coax kabel op een bepaald frequentiebereik. Indien de gebruikte kabels niet goed zijn afgeschermd kan er inderdaad interferentie optreden, maar is dat dan de schuld van KPN/UPC? Nee...

Vroeger had je simpelweg geen DVB-T / T-DAB waardoor je dit soort gedoe niet had, en toen was een simpele gamma-kabel met bijbehorende gamma-stekkers voldoende... Die kabels bij eindgebruikers thuis zijn gewoon toe aan vervanging. Mocht de kabel van de STAI niet helpen, en je bent er zeker van dat het correct is aangesloten (rechtstreeks op de hoofdaansluiting en je tv), dan kun je gewoon een monteursafspraak maken.

Het wijzigen van de frequenties is iets wat je zo min mogelijk wil doen. Het lost allereerst het probleem niet op, je verschuift het enkel naar de toekomst. Verder zullen alle tv's opnieuw ingesteld moeten worden; ga jij bij iedere persoon met twee linkerhanden langs om de tv's opnieuw in te stellen?

UPC stelt de frequenties niet anders in omdat die 'storing' goed is voor de verkoop van digitale tv. Als je belt om een storing door te geven, wordt er gezegd: "wist u dat digitale televisie veel scherper is?". Kortom: verkoop gaat voor goed beeld!
Bullshit. Hoe verklaar je dan dat in sommige gebieden storing kan optreden op de frequenties tbv Digitale TV?
 
Ik kan sylvester(rr) alleen maar gelijk geven.
Maar om even op het probleem terug te komen.
Deze is inmiddels bij ons opgelost met grote dank aan de webcare team voor het onderzoeken van het probleem.

Het bleek dat de gehele postcode gebied 1446 er last van had en regelmatig dips in te zien waren.
Blijkbaar is er een monteur op pad gestuurd om het probleem op te lossen en sindsdien is het probleem opgelost en hebben we geen slecht beeld meer.
 
Ik had blijkbaar bovenstaande niet kunnen melden want opeens sinds een aantal weken geen last te meer hebben gehad van de genoemde storingen zijn deze opeens weer terug.
Deze storing onstond rond 19.30 en was pas rond 0.00 weer weg.
Zowel analoog als digitaal op dat moment zeer slecht van kwaliteit.
Analoog veel ruis op dat moment en digitaal veel meldingen dat het singaal weg was.
Het vreemde is dat het alleen in de avond is, en overdag geen problemen zijn.
 
Terug
Bovenaan