D
Donstil
Beste leden.
Sinds enkele weken problemen met mijn Ziggo aansluiting in ons appartement.
Al een paar keer gebeld met de ziggo helpdesk maar helaas zonder resultaat, daarom wilde ik het probleem even hier voorleggen.
Ik heb een door Ziggo aangesloten AOP in mijn meterkast met daarop een Umu1006 welke de data en tv splitst. Dit werkte 18 maanden probleemloos en ik hoefde er nooit naar om te kijken. Een paar weken geleden echter begon de tv problemen te geven, diverse kanalen (maar vooral Nl3 en RTL4) konden niet meer weergegeven worden, de tv (ik kijk via CI+ module) geeft de zenders heel blokkering weer of geeft aan dat de zender niet in mijn pakket zit. Voor dat probleem heb ik de helpdesk gebeld, daar adviseerde ze me de bekabeling na te lopen, er was dan wel niets veranderd maar toch, "alles kan stuk" was de reactie.
Om een lange test periode kort uit te leggen: Kabels direct op het AOP en alles werkt prima, kabels via Umu1006 en er zijn problemen.
Toen de helpdesk weer gebeld en na een paar dagen kreeg ik een nieuwe umu1006, helaas treed ook bij dit ding het probleem direct weer op. NL3 en RTL4 zijn slecht, rest (oa internet) is prima.
Het slechte beeld komt voornamelijk tijdens de piekuren voor en omdat Ziggo dan geen monteurs aan het werk heeft kunnen ze niet komen kijken.
Iemand hier die me nog een tip kan geven? Iets wat ik kan testen oid?
Alvast bedankt.
Sinds enkele weken problemen met mijn Ziggo aansluiting in ons appartement.
Al een paar keer gebeld met de ziggo helpdesk maar helaas zonder resultaat, daarom wilde ik het probleem even hier voorleggen.
Ik heb een door Ziggo aangesloten AOP in mijn meterkast met daarop een Umu1006 welke de data en tv splitst. Dit werkte 18 maanden probleemloos en ik hoefde er nooit naar om te kijken. Een paar weken geleden echter begon de tv problemen te geven, diverse kanalen (maar vooral Nl3 en RTL4) konden niet meer weergegeven worden, de tv (ik kijk via CI+ module) geeft de zenders heel blokkering weer of geeft aan dat de zender niet in mijn pakket zit. Voor dat probleem heb ik de helpdesk gebeld, daar adviseerde ze me de bekabeling na te lopen, er was dan wel niets veranderd maar toch, "alles kan stuk" was de reactie.
Om een lange test periode kort uit te leggen: Kabels direct op het AOP en alles werkt prima, kabels via Umu1006 en er zijn problemen.
Toen de helpdesk weer gebeld en na een paar dagen kreeg ik een nieuwe umu1006, helaas treed ook bij dit ding het probleem direct weer op. NL3 en RTL4 zijn slecht, rest (oa internet) is prima.
Het slechte beeld komt voornamelijk tijdens de piekuren voor en omdat Ziggo dan geen monteurs aan het werk heeft kunnen ze niet komen kijken.
Iemand hier die me nog een tip kan geven? Iets wat ik kan testen oid?
Alvast bedankt.