• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht beeld Digitale TV

  • Onderwerp starter Onderwerp starter ShadowBumble
  • Startdatum Startdatum
S

ShadowBumble

ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen en mijn probleem bekend maken alvorens ik over ga op de troubleshooting die ik zelf al heb uitgevoerd.

Ik heb constant witte bewegende balken in beeld ( 1 brede 2 smallere ) die constant van onder naar boven bewegen, ofcourse erger ik me hier kapot aan aangezien dit probleem spontaan een paar dagen geleden is opgetreden.

Welke Materialen gebruikt ik
- MCP3 Splitter.
- Hirschmann Koka 799 Kabel.
- Hirschmann Koswi3 Male IEC Coax Plug .
- Hirschmann Kokwi3 Female IEC Coax Plug .
- Thompson DVR ( Grijze ) met een scart connectie naar mijn Samsung LCD.

De kabel is alsvolgt gestripped en bevestigt met de pluggen

coax1.jpg

coax2.jpg

coax3.jpg


De kabel is ongeveer 15 Meter lang kan iets meer of minder zijn ( speelruimte van ongeveer max een halve meter ).

Toch krijg ik bij Signaalkwaliteit sterkte op signaal sterkte 50% en kwaliteit 100%, wat voor mijn gevoel niet echt geweldig is.


De volgende situaties zijn getest :

- Kabel van MCP naar mediabox ( +- 15M Koka 799 ) -> 3 Witte bewegend Strepen door het beeld.
- Kabel ( Analoog ) direct van MCP naar de TV ( +- 15M Koka 799 ) -> Ruizig beeld.
- Thompson direct op MCP ( 20 CM noname kabel ) naar de mediabox -> 3 Witte bewegende Strepen door het beeld.
- Kabel ( Analoog ) van MCP direct naar de TV ( 20CM noname kabel ) -> Ruizig beeld
- Kabel ( Analoog ) direct vanuit WCD naar TV ( 20CM noname kabel ) -> Ruizig beeld

In alle gevallen blijft de verhouding 50% signaal met 100% kwaliteit. Ik begin een beetje door mijn opties heen te raken met wat het probleem nu kan zijn ( ik heb geen 2de MediaBox om te testen ).

Heeft iemand nog ideeen wat het probleem kan wezen ?

Mijn internet werkt perfect net zoals mijn telefoon beide ook UPC.
 
jazeetie zei:
Heb je het al gezocht in de hoek van een defecte scart kabel?

Helaas wel heb er 3 getest , alle 3 hetzelfde probleem scart kabels op de dvd speler strak beeld.

Sorry had ik er ook even bij moeten melden inderdaad
 
Het lijkt erop dat je probleem in de WCD (AOP) zit. Komt de groene kabel direct in je WCD?
 
Storing is een laagfrequent storing.
En kan alleen maar zitten in Mediabox-Scart-TV.
Aangezien je scarts kabels en DVD geen probleem hebben , denk ik aan de Mediabox.

Coax is hoogfrequent als hier storing optreed kan je box niet meer decoderen en heb je helemaal geen beeld.
 
Het lijkt toch meer op een aardlus. Een aardlus ontstaat als er 2 aardes aangesloten zijn op verschillende plaatsen in je installatie. Meestal is dat de randaarde van je stopcontact en de aarde van de groene kabel. De oudere WCD's, vooral die direkt in de woonkamer binnenkomen bevatten geen isolator om deze aardlus te voorkomen.
Deze aardlus veroorzaakt ook vaak een bromtoon in je versterker.
Er zijn 2 oplossingen:
1) het gebruik van een losse isolator in de coaxkabel. Hiermee verbreek je de aardlus.
2) het aarden van de WCD met de randaarde van het stopcontact.
 
Martin E-EDID zei:
Het lijkt toch meer op een aardlus. Een aardlus ontstaat als er 2 aardes aangesloten zijn op verschillende plaatsen in je installatie. Meestal is dat de randaarde van je stopcontact en de aarde van de groene kabel. De oudere WCD's, vooral die direkt in de woonkamer binnenkomen bevatten geen isolator om deze aardlus te voorkomen.
Deze aardlus veroorzaakt ook vaak een bromtoon in je versterker.
Er zijn 2 oplossingen:
1) het gebruik van een losse isolator in de coaxkabel. Hiermee verbreek je de aardlus.
2) het aarden van de WCD met de randaarde van het stopcontact.

Dat zou overigens nog wel eens kunnen kloppen ook, aangezien ik weet dat zowel mijn aparatuur als de WCD op 2 verschillende groepen ( en dus ook arddlussen zitten ) + die brom toon is ook aanwezig inderdaad.
 
Afgezien van je probleem met die balken, wat niks met je signaal te maken heeft.. geef je ook aan ruizig beeld te hebben op analoog. Dus je CAI signaal is ook niet in orde. Meet het is op het punt waar de kabel binnenkort, als je daar ook ruizig beeld hebt UPC bellen.
 
Martin E-EDID zei:
1) het gebruik van een losse isolator in de coaxkabel. Hiermee verbreek je de aardlus.

Ben zodra ik vrij was van werk deze gaan halen bij onze kabelboer

alleka-7601-main-Ground-loop-FilterGround-loop-FilterMantelstroom-F.jpg


En nu is alles storingsvrij ook analoog.

Bedankt Martin
 
Terug
Bovenaan