L
Luinwethion
Dag allemaal...
ik vertel even mijn verhaal...
Een week geleden is de tv bij mijn nieuwe huis aangesloten. Dan ben ik gelijk bij It’s geweest en een Digital ontvanger gekocht (Humax FOXC)
Allemaal leuk en aardig, maar de beeld had blokkering en ruis bij digital, en heel veel ruis bij analoog).
Dat vond ik opzicht wel normaal, want mijn coaxiaal kabel een beetje te oud was.
Afgelopen dinsdag heb ik kabel en versterker gekocht, bijna 100 euro’s in nieuwe installatie.
Na het vervangen van alle kabels en plaatsen van een versterker, is mijn analoog signaal gewoon perfect, geen ruis! MAAAAAAAAAAAAR, digital is de kwaliteit iets beter, maar nog niet perfect :S
De beeld is net het zelfde als een filmpje van youtube van gemiddelde kwaliteit. Ik het kortom, ik kijk beter analoog dan digital :s
Technisch info:
Geen draadlos router, of dect telefoon naast kabels
Van Ziggo heb allen maar TV signaal (internet komt via telefoon kabel)
Heb twee tv's, in de woonkamer, 5 meter kabel tussen tv > aansluitingsdoos, en bij mijn slaapkamer 13m kabel. Maakt niet veel uit waar ik de ontvanger aansluit, kwaliteit is bij beiden slecht.
Nieuwe scart kabel gekocht.
Signaalstatus 80% (voor het vervangen van kabels 45 ~ 50%)
Kwaliteit: 100%
Het is mijn vraag, is dat een probleem van Ziggo? van mijn installatie? Heeft iemand anders in de buurt het zelfde probleem?
Thanks en sorry van me nederlands, maar ik ben nog niet zo goed in :lol:
ik vertel even mijn verhaal...
Een week geleden is de tv bij mijn nieuwe huis aangesloten. Dan ben ik gelijk bij It’s geweest en een Digital ontvanger gekocht (Humax FOXC)
Allemaal leuk en aardig, maar de beeld had blokkering en ruis bij digital, en heel veel ruis bij analoog).
Dat vond ik opzicht wel normaal, want mijn coaxiaal kabel een beetje te oud was.
Afgelopen dinsdag heb ik kabel en versterker gekocht, bijna 100 euro’s in nieuwe installatie.
Na het vervangen van alle kabels en plaatsen van een versterker, is mijn analoog signaal gewoon perfect, geen ruis! MAAAAAAAAAAAAR, digital is de kwaliteit iets beter, maar nog niet perfect :S
De beeld is net het zelfde als een filmpje van youtube van gemiddelde kwaliteit. Ik het kortom, ik kijk beter analoog dan digital :s
Technisch info:
Geen draadlos router, of dect telefoon naast kabels
Van Ziggo heb allen maar TV signaal (internet komt via telefoon kabel)
Heb twee tv's, in de woonkamer, 5 meter kabel tussen tv > aansluitingsdoos, en bij mijn slaapkamer 13m kabel. Maakt niet veel uit waar ik de ontvanger aansluit, kwaliteit is bij beiden slecht.
Nieuwe scart kabel gekocht.
Signaalstatus 80% (voor het vervangen van kabels 45 ~ 50%)
Kwaliteit: 100%
Het is mijn vraag, is dat een probleem van Ziggo? van mijn installatie? Heeft iemand anders in de buurt het zelfde probleem?
Thanks en sorry van me nederlands, maar ik ben nog niet zo goed in :lol: