• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Slecht analoog beeld SBS6

  • Onderwerp starter Onderwerp starter freakie
  • Startdatum Startdatum
F

freakie

Vanaf het moment dat ik een Philips HD-DVR heb, heb ik alleen bij SBS6 last van een slecht analoog beeld. Het zijn golvende stoorstrepen die erg hinderlijk zijn. Wanneer ik de HD-DVR er tussenuit haal, dan zijn deze strepen (nagenoeg) weg. Het digitale beeld is overigens uitstekend.

Kan het misschien aan de coax in- / uitgang liggen? Alles is voorzien van goede kabels. Voor de volledigheid wil ik nog vermelden dat wanneer ik de stoom van de decoder afhaal, ik analoog geen tv meer kan kijken. Maar ik weet niet of dit zo hoort.

Alvast bedankt voor jullie tips/hulp!

Grtz,
freakie
 
Da's een vreemde... Als er meerdere zenders zouden zijn zou ik zeggen ja, dat kan het zijn.
Kun je eens een foto (proberen te) maken zodat het iets duidelijker is hoe het eruit ziet?

Een andere vraag: wordt er gebruik gemaakt van een antenne versterker, eventueel na de splitter waar de modem op is aangesloten?
 
freakie zei:
Vanaf het moment dat ik een Philips HD-DVR heb, heb ik alleen bij SBS6 last van een slecht analoog beeld. Het zijn golvende stoorstrepen die erg hinderlijk zijn. Wanneer ik de HD-DVR er tussenuit haal, dan zijn deze strepen (nagenoeg) weg. Het digitale beeld is overigens uitstekend.

Kan het misschien aan de coax in- / uitgang liggen? Alles is voorzien van goede kabels. Voor de volledigheid wil ik nog vermelden dat wanneer ik de stoom van de decoder afhaal, ik analoog geen tv meer kan kijken. Maar ik weet niet of dit zo hoort.

Alvast bedankt voor jullie tips/hulp!

Grtz,
freakie

Kan je even de Kabel direct aansluiten aan je TV, ipv richting de mediabox.
Dan kan je zien hoe SBS6 er iets ziet zonder de aansluiting in de box?
 
Wanneer ik de HD-DVR er tussenuit haal, dan zijn deze strepen (nagenoeg) weg.
Als de storing echt weg is wijst dat erop dat de storing door de HD-DVR wordt veroorzaakt.
Blijft de storing, maar zwakker dan wijst dat erop dat de storing niet door de HD-DVR wordt veroorzaakt, maar wel versterkt.

Voor de volledigheid wil ik nog vermelden dat wanneer ik de stoom van de decoder afhaal, ik analoog geen tv meer kan kijken. Maar ik weet niet of dit zo hoort.
Dit is normaal.
 
Terug
Bovenaan