SL500 loopt vast?

Nano2006

Forum Gebruiker
Berichten
151
Ik heb sinds de komst van Chello Extreme een ASUS SL-500 router, niets mis mee heeft altijd als een zonnetje gedraaid.
Tot voor kort:

Internet lijkt er steeds uit te vallen, dus ik gaf natuurlijk meteen UPC de schuld omdat er aangekondigd onderhoud in de regio was.

Achteraf gezien lijkt het misschien toch aan mijn router te liggen want het valt me op dat het nu weer heel vaak voorvalt na een goede week normaal te hebben kunnen draaien.
Het lijkt er op of de WAN poort "vastloopt" ofzo want het interne netwerk blijft gewoon draaien. Het lampje van de WAN verbinding blijft ook branden (knippert niet meer). Zodra ik de router een "schop" geef (reset) dan werkt hij gewoon direct weer. Het valt me op dat dit voornamelijk voorkomt wanneer ik mij niet achter één van mijn pc's begeef. Dus 's nachts of als ik aan het werk ben. Zodra ik 's avonds thuis gewoon even ga internetten blijft hij zich netjes gedragen. Maar ga ik nou een half uurtje sporten tussendoor en ik kom weer terug dan is vrijwel zeker het internet weer down bij mij.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Een defect aan het router? Misschien de combinatie router + chello?

Ik wordt er aardig gestoord van omdat ik een e-mail server met web access heb draaien (ja ja ik weet ik heb geen vast ip adres etc. etc. etc. maar daar gaat het hier ook niet om...)
 
M

Mario

Aan de combinatie Chello --> SL500 kan het niet liggen.
Deze wordt zelfs geadviseerd door hun.
Wat mij wel opvalt is dat het voornamelijk de SL500 router is i.p.v. de SL1000 als er problemen zijn.
(voornamelijk webinterface problemen, je kan er dan gewoon niet meer in, terwijl hij wel blijft werken)
Probeer eens een firmware upgrade te doen.
Maar doe het wel volgens het boekje!
 
Topicstarter
Topicstarter
N

Nano2006

Forum Gebruiker
Berichten
151
Mario zei:
Aan de combinatie Chello --> SL500 kan het niet liggen.
Deze wordt zelfs geadviseerd door hun.
Wat mij wel opvalt is dat het voornamelijk de SL500 router is i.p.v. de SL1000 als er problemen zijn.
(voornamelijk webinterface problemen, je kan er dan gewoon niet meer in, terwijl hij wel blijft werken)
Probeer eens een firmware upgrade te doen.
Maar doe het wel volgens het boekje!

Hey Mario,

Firmware upgrade heb ik bij de eerste keer problemen al gedaan 2 weken terug ongeveer. Heeft het probleem niet verholpen. Ik kan ook gewoon ALLES met het router doen verder alleen de WAN poort lijkt geblokkeerd. Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik een andere router er achter hang, helaas heeft die geen WAN poort die 20mbit aankan maar goed dan kan ik wel zien of het aan dit router ligt.

Eigenlijk weet ik nu al dat het probleem de router is, ik ga asus wel bellen voor dit probleem... Of hebben ze nog steeds geen support in nederland?
 
M

Mario

Je kan dit eens proberen, dit is voor Nederland.
Alleen valt netwerk er niet onder. Maar wie weet wordt je wel verder geholpen.

Technical Support Team

Motherboard / Notebook/VGA Support:
Email: https://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Hotline: +31-(0)591-668190
Fax: +31-(0)591-666853
 
Topicstarter
Topicstarter
N

Nano2006

Forum Gebruiker
Berichten
151
Het is zo vreemd, de ene dag heb ik er wel last van de andere niet. Moet maar eens gaan bellen (alleen weinig tijd voor en ze gaan natuurlijk weer dingen vragen die ik hier op de zaak in Amsterdam niet kan beantwoorden...)
 
Topicstarter
Topicstarter
N

Nano2006

Forum Gebruiker
Berichten
151
Het apparaat is inmiddels overleden (1,5 jaar oud) geen idee waar ik dit ding heen moet brengen want het apparaat moet gewoon langer dan 1,5 jaar te gebruiken zijn.

Ik gebruik nu trouwens tot volle tevredenheid een Linksys router (WRT54GS ofzo) is met Chello Extreme zelfs sneller dan met met ASUS SL-500.
 

Johnny54

Moderator
Berichten
19.222
Internet
  1. Ziggo
Digitale TV
  1. Ziggo
Ik dacht dat de Asus router minimaal 2 jaar garantie had.
Volgens Azerty (Nederlandse winkel) zelfs 3 jaar
Dus misschien moet je er mee terug maar de winkel, hoewel sommige winkeliers zelf maar 1 jaar garantie geven en zeggen dat het daarna jouw pakkie aan is. :P

Misschien kun je ook contact opnemen met het ASUS Global Business-Direct Service Center in Nederland.
ASUS HOLLAND B.V.
Nw.Amsterdamsestraat 44-7814 VA-Emmen
0800-0232694
 
Bovenaan