• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sitecom WL-534 v1 Router met chello verbinden lukt niet

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cibel
  • Startdatum Startdatum
C

Cibel

Zeer recent heb ik een sitecom router WL-534 gekocht met de bedoeling bij mijn moeder thuis een netwerk op te bouwen van 2 pc's zodat ze niet helemaal naar de bovenste verdieping hoeft te lopen om te internetten.
Helaas luk het me niet na vele pogingen om de router met het internet van chello te verbinden.
Ik heb het mac adres van de pc waar de verbinding binnen komt gekloond maar als ik de router opnieuw opstart dan kan ik niet met de internet browser explorer de pagina's tonen.
In een dos box lukt het me wel om sommige pagina's te tracen. Bijvoorbeeld tracert www.google.com levert een goede trace. Het pingen naar het ipadres van chello lukt ook maar mijn browser wil niet.
De windows firewall is uitgeschakeld voor de verbinding.
Zodra ik de router er tussen uit haal heb ik weer internet verbinding.
Kan iemand mij helpen aub?
 
Heb je alleen draadloos problemen, of lukt het ook niet om op internet te komen als de computer met een utp kabel aansluit op de computer.

Soms wil een computer niet goed omschakelen van een extern ip adres (modem) naar een intern ip adres (router).
In dos box (uitvoeren - cmd [enter]) intypen ipconfig /release [enter], na uitvoering hiervan ipconfig /renew [enter]

Heel rigoreus: alles uit te zetten, modem aan, ± 30 sex wachten, router aan, ± 30 sec wachten, computer aan.
 
Bedankt voor je reactie maar tot nu lukt het niet om internet te krijgen.
Het lukt ook niet met een kabel verbinding en In dos box (uitvoeren - cmd [enter]) intypen ipconfig /release [enter], na uitvoering hiervan ipconfig /renew [enter] heeft ook niet geholpen.

Kan het zijn dat ik iets met de firewall settings van de router moet doen. Daar heb ik nog niet aangezeten. Ik heb me bij de winkel laten vertellen dat de firewall op de router standaard aan staat. klopt dit?
Groetjes
 
Standaard staat bij alle routers de firewall aan volgens mij, maar staan ook de juiste poorten open om gewoon internet te hebben.

Controleer of het macadres goed gekloont is.
(Klonen moet je altijd doen als de computer is aangesloten via een kabel. Anders wordt het macadres van je draadloos gedeelte gepakt en die is anders.)

Wat voor Ip adres heb je op je computer met aangesloten router?

Wat zegt de statuspagina in je router?
WAN verbinding oké?
LAN verbinding oké?
DHCP aan?
 
dit is gewoon de volgorde van werken maak eerst verbinding met internet
rechtreeks
als dat werkt. dan de router aansluiten maar nog niet de kabel van het modem

doe dan
cmd en ipconfig om te zien wel adres je pc krijgt

is het 192 en verder dan is het goed is het 127 dan is er iets met de kabel

bij 192 ga je verder en sluit router aan eve resetten ed
ga naar provision page
en het zou moeten werken
lukt het niet
kijk dan weer eens naar het ip adres

Het moet 10 nog wat zijn
als je daarmee niet dor provision komt
dan moet je even bellen met de helpdesk het kan zijn dat ze iets moeten resetten





en log
 
Terug
Bovenaan