• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sitecom WL-351

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Pjotrtje
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrtje

Hoi,

Ik heb al enige tijd draadloos internet en heb momenteel de Netgear WPN824v2 router (via UPC aangeschaft). Deze moet ik elke week een keer of 3 resetten. Nu wil ik een nieuwe router aanschaffen.

De vraag is nu:
Moet ik de router bij UPC zelf aanschaffen of kan ik dezelfde router ook ergens anders kopen?
Staat er aparte UPC sofware op, e.d. waardoor ik aan UPC gebonden ben?

Alvast bedankt voor de reactie!

Gr.
Peter
 
Re: Newbie vraag: welke router is het best geschikt voor mij?

Op upc.nl zie ik er eentje: Sitecom WL-582.
"Voor zover ik kan nagaan": Even Google, en https://www.sitecom.com/nl/300N-Wireless-Router/WL-582/p/750
1x WAN, 4x LAN

[Edit]: Nog even verder lezend (Engelse handleiding):
Four 10/100 Mbps Fast Switch Ports (Auto-Crossover)
Geen Gigabit dus, dat beperkt de snelheid binnen je LAN netwerkje (bedraad) tot max 12 MB/s.
Als je nu een nieuw apparaat aanschaft, zijn Gigabit LAN-poorten wel handig. Misschien voor jou nu nog niet, maar misschien wel later.
 
Jaaa, zag het ook net. Thanks! Tijdens jouw reply heb ik het originele bericht aangepast, want dat sloeg dus blijkbaar nergens op :)
 
Thanks again. Maar als ik aangewezen ben op UPC is de WL351 de beste keus.
Als dat niet zo is, moet ik eens gaan rondneuzen naar de ideale router.
 
Lees even mijn [Edit] hierboven, over Gigabit (WL582 niet, WL351 wel)
En trouwens, misschien wel waarschijnlijk, maar het lijkt me niet 100% gegarandeerd dat je reset problemen veroorzaakt worden door je Netgear.

En als je alleen een modem van UPC hebt (dus geen modem+router), dan kun je volgens mij willekeurig welke router zelf aanschaffen.
 
Ik zit te denken aan aanschaf van de Sitecom WLR-4000.
Heeft iemand daar ervaring mee?
 
Jep. Prima apparaatje hoor. Alleen loont het wel om de cloud security uit te zetten want dat vertraagd de boel enorm. Was een prima ding alleen draadloos bleef hij achter. Alleen met de 30 Mbps van jou moet hij het wel makkelijk halen.

Ik heb ondertussen een andere router maar de wlr-4000 deed het wat mij betreft prima.
 
Bij UPC ben je niet verplicht om een router bij hun te kopen.
Aan de modem kan je elke router aansluiten die je wilt. Om een keuze te maken kan je hier https://www.smallnetbuilder.com/lanwan/router-charts/view kijken.
Kies in ieder geval een gigabit lan poort. Dualband is ook handig want op de 5 ghz band is het minder druk en heb je dus minder last van de buren.
 
bouwered zei:
Dualband is ook handig want op de 5 ghz band is het minder druk en heb je dus minder last van de buren.

Maar minder bereik en dus minder signaalsterkte op dezelfde afstand als bijvoorbeeld met 2.4GHz.
 
Creative Solution zei:
Maar minder bereik en dus minder signaalsterkte op dezelfde afstand als bijvoorbeeld met 2.4GHz.

Maar de meeste mensen zitten toch vrij dicht bij de router vaak binnen 150meter, dan zou de 5Ghz band geen probleem moeten geven.
 
Terug
Bovenaan