• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sitecom WL-308 Gaming Router

  • Onderwerp starter Onderwerp starter D@Loup
  • Startdatum Startdatum
D

D@Loup

Hallo allemaal,

Ik maak sinds kort gebruik van een Sitecom WL-308. Voorheen had ik een Netgear router en daar werd alles automatisch ingesteld. Bij deze router moet je helaas alles 'zelf doen'.
Het lukt me gewoon niet om bestanden te delen met andere pc's in mijn netwerk. Kennelijk 'zien' mijn pc's elkaar wel maar kan ik geen bestanden uitwisselen.

De pc met de bij UPC geregistreerde kaart heeft WXP als OS. De andere pc draait op Windows VISTA. De laptop draait nu op W7 (voorheen op VISTA).

Ik hoop dat iemand me raad kan geven want ik zie door de vele mogelijkheden van deze router 'het bos' niet meer :-\

Alvast dank voor jullie tijd en moeite.

Grtz
 
Jouw computers zijn aangesloten op de LANkant van de router en dat is in feite een switch.
De router blokkeert normaal gesproken dan ook niet de datauitwisseling tussen de computers onderling.

Mogelijk werkt de Sitecom router met andere interen IP adressen als je oude Netgear en "hangen" die oude IP adressen nog in de computers vast. Ik ga er vanuit dat je alles op automatisch hebt staan en niet met vaste IP adressen werkt.
Als je het nog niet hebt gedaan, dan zet eens alles uit. Dus modem, router en computers.
Zet na ± 30 seconden je modem weer aan. Na weer ± 30 sec je router en na weer ± 30 sec de computers.
 
Terug
Bovenaan