• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

sitecom wl 306 en fiberpower 60

  • Onderwerp starter Onderwerp starter jabro
  • Startdatum Startdatum
J

jabro

Wie kan mij helpen?

Ik ben in het bezit van een Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR,
sinds kort heb ik fiberpower 60. verschillende (kenners) hebben mij verzekerd dat deze (draadloze) router
overweg kan me fiberpower 60, maar omdat ik volgens div. speedtesten maar gemiddeld 20 mpps haal
vraag ik me nu toch af of deze router wel geschikt is voor deze snelheden


https://www.speedtest.net/result/534534210.png
 
Welkom!

Als je draadloos test kan dit een beperking zijn, afhankelijk wat voor type netwerk je gebruikt (G of N), weet je dat toevallig?
Wat haal je als je bekabeld test?
 
bij mijn basis instellingen van de router zie ik staan " Band : B+G+N"

bedoel je dit soms?
 
Dat lijkt me goed te staan. Maar heb je, behalve een N router, ook een N netwerkkaart (draadloos)?
Want als je een G of B/G kaartje hebt dan blijf je inderdaad steken op of onder de 20 Mb/s.
 
Dat weet ik niet zeker. het is een 802.11g PCI wireless, verder zal ik het aan mijn zoon moeten vragen
die heeft namelijk deze pc voor mij samengesteld..
dat zal in de loop van het weekend zijn

alvast bedankt
 
802.11g PCI wireless is G kaartje.
Die is theoretisch 54 Mbit/s, maar in de praktijk is de max snelheid 22 Mbit/s.
Correspondeert met de snelheid die je haalt.
 
jabro zei:
Dat weet ik niet zeker. het is een 802.11g PCI wireless, verder zal ik het aan mijn zoon moeten vragen
die heeft namelijk deze pc voor mij samengesteld..
dat zal in de loop van het weekend zijn

alvast bedankt

Dan is voor optimaal resultaat een 300N-kaart nodig i.p.v. 54G-kaart en de ervaring leert dat je dan het beste een wireless kaart van ook het merk Sitecom aan moet schaffen.Gebruik ook de WPA2 beveiliging van de router anders kan het zijn dat
er geen 300N verbinding wordt gemaakt maar een 54G (zoals nu het geval is)

Zelf heb ik ook dezelfde router en werkt prima !

succes
 
Ik heb dus een 54 n kaart die de hogere snelheid van fiberpower niet aan kan.

Na wat zoeken kwam ik de volgende kaart tegen bij Alternate
--------------------------------------------------------
Sitecom WL 181 XR Wireless 300N-XR PCI Card

(review)
Doet het prima onder Windows Vista Home Premium 64 bit. Goede verbinding en 100% bereik. Ook ideaal om HD films van 1080p via het draadloos netwerk te bekijken. (Aanbevolen is een router die hoge snelheden ondersteunt natuurlijk, zoals de WL306XR van Sitecom).
------------------------------------------------------------

deze ga ik vandaag halen.

Als ik deze review lees is dat precies de combinatie die ik nodig heb.. :)
 
Ik heb de nieuwe Sitecom WL 181 XR Wireless 300N-XR PCI Card geinstalleerd
en :) 53.97 MBps down en 5.26 upload,


probleem opgelost

Bedankt voor de reacties
 
Terug
Bovenaan