• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sitecom Wireless Extender N300 en Horizon

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Jeffrey00
  • Startdatum Startdatum
J

Jeffrey00

Vandaag een monteur geweest en die vertelde dat mijn signaal niet sterk genoeg was om bijvoorbeeld naar de 1ste etage en zolder te komen. Dus ik kocht een signaal versterker.. Dat is dus de Sitecom Wireless Extender N300 geworden.

Echter bij het configureren van de sitecom geef ik aan dat hij mijn UPC 2,4 GHz moet versterker. Vervolgens geef ik de sitecom SSID het zelfde ww als mijn UPC SSID. Tot daar gaat alles goed..

De volgende optie is om DHCP uit of aan te zetten op de sitecom. In beide gevallen heb ik geen internet meer. Als ik DHCP aanlaat staan, krijg ik na het connecten een melding over een dublicate ip adress.

Vanaf mij laptop kan ik de Sitecom SSID wel connecten maar ik heb vervolgens geen internet.

Ik heb een UTP kabel vanaf poortje 1 in de HB naar mijn SiteCom Extender.
Na afloop wilde ik de WiFi van de HB uit zetten zodat hij geen onnodig signaal afgeeft. Maar zover ben ik niet gekomen.

Ik doe vast iets verkeerd maar wat?

(Het probleem met een trage internet snelheid op mijn laptop was trouwens dat mijn onboard wifi nic geen 'n' - netwerken ondersteund) Achteraf had ik dit zelf ook kunnen bedenken :(
 
Ik ben erg benieuwd of je dit probleem gaat oplossen. Ik heb nl het zelfde probleem en wilde het op dezelfde manier oplossen. Ik wacht nu nog maar even met de aanschaf van de extender.

Wat betreft je wifi in je laptop. Ik heb mijn laptop opengeschroefd en bleek dat ik mijn wifi gewoon een apart kaartje was en heb ik via internet voor <€20,- een nieuwe gekocht met n standaard. Werkte bij mij al ruim een jaar zonder problemen. Ik haal nu gewoon bijna 60Mbps. Ik had een laptop met intel processor dus heb een Intel wifi kaartje gekocht. Misschien ook een idee voor jou.
 
Volgens mij moet je de Sitecom juist een andere SSID geven. Dan moet je met je laptop alleen contact zoeken met die SSID. Dan krijg je daar je IP ipv 2 locaties.
 
Ja klopt.. Ik heb de verkeerde functionaliteit gebruikt.

De Extender is idd je SSID van de UPC HB vergroote dmv aan andere SSID. Je plaatst je Extender op een plek aan je buitenste rand van je wifi beriek van de HB.. De extender maakt verbinding met je HB SSID.

Op de plek waar je de HB SSID niet meer ziet, kan je dus verbinding maken met de SSID van je extender.
Zo is je bereik vergoot.

Maar ik wilde mijn wifi versterken (3 streepjes ipv 1 streepje bijvoorbeeld). Ik heb mijn Extender dus geconfigureerd als Acces Point. Het Acces point heb ik het zelfde SSID als de HB gegeven, en de HB Wifi radio signaal 'verborgen'.

Nu heb ik door mijn hele huis + tuin duidelijk een beter signaal en kan ik ook op zolder gebruik maken van televisie kijken op de ipad.
 
Igor, ik heb wel een handleiding gevonden waarin staat hoe je hem wel als Extender kan configureren.
In de handleiding die in de doos zit, mis je wel een paar belangrijke stappen.

Als je googled op WL-330-handleiding.pdf (als dat natuurlijk je type is) dan krijg je wel een duidelijke handleiding waar je denk ik uit moet komen.


Wel een goede tip over de laptop. Ik zal eens kijken of ik hem ook kan openschroeven. En anders koop ik wel een kleine USB ontvanger. Ik heb nu een grote oude USB ding er aan zitten, maar die verliest steeds zijn connectie.

Mijn laptop was helaas niet in staat om de 'N' netwerken te ondersteunen. Daardoor kon ik nooit volle snelheid halen. Voor minder dan 20 Euro heb ik trouwens ook een losse usb wifi ontvanger. Maar goed onboard is wel mooier natuurlijk ;) Tnx voor de tip! En succes met je Extender
 
Terug
Bovenaan