W
wehoo
Ik heb van Ziggo een nieuw modem ontvangen en wil mijn eigen router blijven gebruiken. Dit in onderstaande configuratie met de vraag of dit tot conflicten leidt.
Het betreft een:
- Ubee modem EW 321B.
- Sitecom 300N Gigabit router WL306.
Mijn eigen netwerk zit in de range 192.168.0.xxxxx
1) Ubee modem krijgt het adres: 192.168.0.1 (gateway).
DHCP en Firewall ingeschakeld op dit modem.
2) Sitecom router krijgt het adres 192.168.0.254
DHCP en Firewall uitgeschakeld op deze router.
Deze router staat in AP (acces point) mode.
Blijven alle aangesloten apparaten op de Sitecom in de range 192.168.0. xx "zichtbaar" en werkend?
Moet ik nog andere instellingen doen?
Blijft de Horizon Mediabox die een vast ip-adres heeft van 192.168.0.106 en waarbij de DHCP is uitgeschakeld, benaderbaar via pc?
Het betreft een:
- Ubee modem EW 321B.
- Sitecom 300N Gigabit router WL306.
Mijn eigen netwerk zit in de range 192.168.0.xxxxx
1) Ubee modem krijgt het adres: 192.168.0.1 (gateway).
DHCP en Firewall ingeschakeld op dit modem.
2) Sitecom router krijgt het adres 192.168.0.254
DHCP en Firewall uitgeschakeld op deze router.
Deze router staat in AP (acces point) mode.
Blijven alle aangesloten apparaten op de Sitecom in de range 192.168.0. xx "zichtbaar" en werkend?
Moet ik nog andere instellingen doen?
Blijft de Horizon Mediabox die een vast ip-adres heeft van 192.168.0.106 en waarbij de DHCP is uitgeschakeld, benaderbaar via pc?