• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sitecom router achter Ubee modem.

  • Onderwerp starter Onderwerp starter wehoo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
W

wehoo

Ik heb van Ziggo een nieuw modem ontvangen en wil mijn eigen router blijven gebruiken. Dit in onderstaande configuratie met de vraag of dit tot conflicten leidt.

Het betreft een:
- Ubee modem EW 321B.
- Sitecom 300N Gigabit router WL306.

Mijn eigen netwerk zit in de range 192.168.0.xxxxx

1) Ubee modem krijgt het adres: 192.168.0.1 (gateway).
DHCP en Firewall ingeschakeld op dit modem.

2) Sitecom router krijgt het adres 192.168.0.254
DHCP en Firewall uitgeschakeld op deze router.
Deze router staat in AP (acces point) mode.

Blijven alle aangesloten apparaten op de Sitecom in de range 192.168.0. xx "zichtbaar" en werkend?
Moet ik nog andere instellingen doen?
Blijft de Horizon Mediabox die een vast ip-adres heeft van 192.168.0.106 en waarbij de DHCP is uitgeschakeld, benaderbaar via pc?
 
Zolang alle apparaten binnen het 192.168.0.x bereik liggen, zullen ze elkaar kunnen bereik. Controleer overigens wel even of 192.168.0.254 al niet in het gebruik is bij de DHCP server van de Ubee. Wel zal bij de stappen ook nog even de kabel tussen Ubee en WL-306 in een (gele) LAN-poort van de router geplaatst moeten worden (zie dit bericht en dit bericht voor meer uitleg). In principe hoeft de Firewall overigens niet eens uitgeschakeld te worden, het plaatsen in het IP-bereik, uitzetten van de DHCP server en verplaatsen van de kabel is genoeg.

Vriendelijke groet,
Maarten
Sitecom Webcare
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan