Sitecom 4S router probleem (XP)

P

p.becks

Hallo allemaal,

Ik heb het probleem dat mijn (chello) internetverbinding er dagelijks uitvliegt. (alleen lancity kabelmodem en router resetten helpt dan). Ik heb een Windows XP pro netwerkje (2 PC's) en heb fixed ip-adressen (192.168.0.X) (255.255.255.0) router heeft 192.168.0.1 (dhcp heb ik momenteel uit staan om te testen of dat wat opleverd) Dit doe ik namelijk omdat ik (nadat de internet verbinding er uit heeft gelegen) een email van mijn router krijg met de melding dat er word ge-spoofd vanuit ip 0.0.0.0 of 192.168.0.1???!!!???? naar 255.255.255.255?????!!! (van LAN naar WAN?????)

Ikke nie snap. Helpdesk van Sitecom advisereerde me om een OUDE firmware terug te zetten!!! (hielp niets)

Ik heb nu de router uit het netwerk gehaald en een switch er in gezet (1 PC heeft nu nog maar internet). OVERIGENS: een tijd geleden heb ik een registry tweak gedraaid op 1 van de PC's omdat ik met acronis (backup via netwerk) een hele trage netwerk verbinding had met de andere PC die op dat moment dienst doet als backup-server. Na de tweak had Acronis een hele goede backup-snelheid voor een 10/100 Mb vebinding. De tweak doet iets met TTL en zo... Kan ik met deze tweak het onheil op mezelf hebben afgeroepen?? Heeft iemand nog goede ideen????

Met vriendelijke groet: Patrick
 
Het is logisch dat je nu maar met één pc internet hebt. Maar met een beetje pech kunnen mensen uit je buurt nu wel op je andere computers komen! Buiten dat is het zo ook wel errug makkelijk voor chello om te detecteren dat je chello aan het delen bent!

Over je sitecom probleem. Ik heb dit probleem vaker gehoord op dit forum. Volgens mij willen die sitecoms niet samenwerken met lancity's, kan ook zijn dat je sitecom niet goed is ingesteld.

Die sitecoms werken wel perfect samen met moterola's maar daar heb je niks aan. Mischien kun je deze router nog omruilen in de winkel of zo? (8 dagen termijn?)

Ik zou zeggen, veel succes want dit zijn lastige problemen. :-\
 
Terug
Bovenaan