Sinds vorige week valt mijn modem (Ubee EVM320B) achterweg wanneer "lease" is...

Status
Niet open voor verdere reacties.
M

Mutsie

verlopen....
Ik word daar een beetje suf van!
Het valt me op dat mijn modem moeite heeft om "actief" te blijven wanneer mijn lease verloopt. Ik heb nog de oude bedrade versie, geen wifi modem.
De meeste lampjes zijn dan uit {alleen de 1e {aan knoppie} en de laatste branden}, stekker erin eruit + Windows herstel erover heen gooien {om te kijken wat er aan de hand is} en dan is internet weer goed {totdat lease weer verlopen is en ik zie de bui dan wel weer ergens hangen}.

Bovendien geeft Windows de melding: LAN-verbinding heeft geen geldigie IP-configuratie. => lijkt me logisch wanneer de modem erachter weg knalt omdat de lease verlopen is.

Alles nagelopen en gecheckt, internetkaart werkt zoals het hoort, het is ook geen software-matig probleem.

Ik had hetzelfde accefietje aantal jaren geleden en toen bleek het aan de doorgifte te liggen.

Dus, wat te doen? Ik ben nl. van Alles-in-1-Extra naar TV + Internet Z3 gegaan, ik heb nl. telefonie aan de kanten gegooid en nu branden uiteraard 2 lampjes minder. Ook ontdekte ik dat 1 lampje constant van amber kleurig naar groen verandert.

Modem beetje in de war, Ziggo???

MVG,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als het lampje van de lan verbinding steeds van kleur veranderd, dan is er wat met de lankabel of je netwerkkaart aan de hand.

En dit is niet een ziggo forum.
Dit is een ziggo gebruikers forum.

Ziggo kun je bereiken via 0900-1884
 
Als het lampje van de lan verbinding steeds van kleur veranderd, dan is er wat met de lankabel of je netwerkkaart aan de hand.

En dit is niet een ziggo forum.
Dit is een ziggo gebruikers forum.

Ziggo kun je bereiken via 0900-1884

**Ik weet dat dit een Ziggo Gebruikers forum is maar hier wandelen ook "ziggo medewerkers" rond.

*Ik heb ontdekt dat elke keer wanneer mijn lease verloopt de modem achterweg knalt. Lankabel is splinter nieuw en netwerkkaart werkt naar behoren, heb nl. al het een en ander uitgetest.

Ik heb nl. dit vaker gehad, een paar jaar geleden!

**Ik moet er tevens bij vermelden dat dit gebeurt {Modem erachter weg} wanneer de PC UIT staat.
 
Als er maar 1 lampje op je modem brandt en de downstream en upstream niet 'groen' zijn, is er iets aan de hand met je kabelsignaal wat het modem in gaat. Als je al gecontroleerd hebt of de coax-stekkers die je modem in gaan vast zitten wordt het tijd om de helpdesk te bellen en te vragen of ze je modemsignaal willen uitlezen. Wellicht zegt dat iets meer.

Als de lampjes op het modem uitgaan heeft dat niets met je lease te maken, want een modem-zonder-router doet daar verder niets mee. De lease wordt in je router bepaalt en misschien reset die zichzelf als de internetverbinding wegvalt. Als je geen router hebt wordt de lease bepaald door de DHCP server van Ziggo, maar als je internet is weggevallen is je lease dus ook weg.
Zonder de groene downstream en upstream lampjes heb je geen internet verbinding meer.
 
Als er maar 1 lampje op je modem brandt en de downstream en upstream niet 'groen' zijn, is er iets aan de hand met je kabelsignaal wat het modem in gaat. Als je al gecontroleerd hebt of de coax-stekkers die je modem in gaan vast zitten wordt het tijd om de helpdesk te bellen en te vragen of ze je modemsignaal willen uitlezen. Wellicht zegt dat iets meer.

Als de lampjes op het modem uitgaan heeft dat niets met je lease te maken, want een modem-zonder-router doet daar verder niets mee. De lease wordt in je router bepaalt en misschien reset die zichzelf als de internetverbinding wegvalt. Als je geen router hebt wordt de lease bepaald door de DHCP server van Ziggo, maar als je internet is weggevallen is je lease dus ook weg.
Zonder de groene downstream en upstream lampjes heb je geen internet verbinding meer.
..en dat was/is er precies aan de hand!!! de lampjes van us/ds/online branden dan niet!
Ik heb inderdaad ff met Ziggo helpdesk gebeld en de situatie uitgelegd. Hij heeft de signaal ed {en modem uitgelezen} ff gecheckt en kon {uiteraard} niets vinden.

Wanneer het weer gebeurt moet ik verder niets doen en helpdesk weer bellen zodat ze het kunnen zien. Ik heb zélf het voorgevoel dat het as Zaterdag wordt.... KWHW
 
..en dat was/is er precies aan de hand!!! de lampjes van us/ds/online branden dan niet!
Ik heb inderdaad ff met Ziggo helpdesk gebeld en de situatie uitgelegd. Hij heeft de signaal ed {en modem uitgelezen} ff gecheckt en kon {uiteraard} niets vinden.

Wanneer het weer gebeurt moet ik verder niets doen en helpdesk weer bellen zodat ze het kunnen zien. Ik heb zélf het voorgevoel dat het as Zaterdag wordt.... KWHW

Het enige probleem is dat je modem offline is als die lampjes 'uit' zijn en dat je dan ook niet naar de helpdesk kunt bellen via je ziggo telefoon (als je die hebt). En tevens kunnen ze op dat moment ook niet het modem uitlezen omdat hij offline is.

Maar als het wegvallen van het signaal vaak gebeurt, moeten ze het ook in het modem kunnen zien op het moment dat hij weer werkt. Dus je kunt beter niet je modem resetten als hij uitvalt, maar wachten of hij weer terug komt en daarna de helpdesk bellen. Dan blijft de uitval zichtbaar in je modem.

PS:
Zaterdag is geen probleem, de technische helpdesk is 7 dagen per week open van smorgens 0600 uur tot savonds 2400 uur
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het enige probleem is dat je modem offline is als die lampjes 'uit' zijn en dat je dan ook niet naar de helpdesk kunt bellen via je ziggo telefoon (als je die hebt). En tevens kunnen ze op dat moment ook niet het modem uitlezen omdat hij offline is.

Maar als het wegvallen van het signaal vaak gebeurt, moeten ze het ook in het modem kunnen zien op het moment dat hij weer werkt. Dus je kunt beter niet je modem resetten als hij uitvalt, maar wachten of hij weer terug komt en daarna de helpdesk bellen. Dan blijft de uitval zichtbaar in je modem.

PS:
Zaterdag is geen probleem, de technische helpdesk is 7 dagen per week open van smorgens 0600 uur tot savonds 2400 uur

Bellen is geen probleem {doe ik met mijn mobiel :wink: } en ik hou het in de gaten en als modem erachterweg ligt bel ik met Ziggo {zoals afgesproken} en dan zien we wel verder hoe of wat!
Dank je wel voor je input, Cees :thumb up:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan