D
Dannydek
Het begon 2 dagen geleden, had achter de TV wat kabels gecontroleerd om te kijken wat ik nodig had om het signaal op de bovenverdieping te verbeteren. Na alles teruggestopt te hebben werkte enkele HD kanalen niet meer (RTL4/5 etc). Had echter niets veranderd, dus vermoedde dat er een kopje van de hoofdkabel kapot was gegaan.
Heb vandaag alle kopjes v.d. kabels vervangen en een nieuwe signaalsplitter gekocht (de oude was heel slecht). Boven heb ik nu perfecte beeldkwaliteit (analoog).
Maar nu heeft mijn UPC box geen enkel werkend kanaal meer
, zie een mooie melding over "signaalverlies", net zoals ik dus had op die enkele HD kanalen.
Ik dacht natuurlijk dat dit aan mijn nieuwe kopjes of signaalsplitter lag, maar heb tevens 2 andere kant en klare kabels geprobeerd en deze direct vanuit de muur op de box aangesloten. Dit werkte echter ook niet, en bij een fabrieks-instellingen reset gaf hij dit aan:
Signaalsterkte: 0 (zwarte lege balk)
Signaalkwaliteit: 0 (zwarte lege balk)
Terwijl als ik de kabels (ook de gene met de nieuwe kopjes) gebruik op de analoge aansluiting van de TV, ze gewoon perfect blijken te werken. Ook werkte de softwareupdate van de Mediabox feilloos wat er dus op wijst dat er wel degelijk verbinding is.
Iemand ervaring met een soortgelijk probleem toevallig? Vrijdag komt er een monteur langs van UPC, maar wil het liever zelf oplossen en hopelijk de monteur afbellen. Of heeft de Mediabox gewoon de geest gegeven?
Heb vandaag alle kopjes v.d. kabels vervangen en een nieuwe signaalsplitter gekocht (de oude was heel slecht). Boven heb ik nu perfecte beeldkwaliteit (analoog).
Maar nu heeft mijn UPC box geen enkel werkend kanaal meer
, zie een mooie melding over "signaalverlies", net zoals ik dus had op die enkele HD kanalen. Ik dacht natuurlijk dat dit aan mijn nieuwe kopjes of signaalsplitter lag, maar heb tevens 2 andere kant en klare kabels geprobeerd en deze direct vanuit de muur op de box aangesloten. Dit werkte echter ook niet, en bij een fabrieks-instellingen reset gaf hij dit aan:
Signaalsterkte: 0 (zwarte lege balk)
Signaalkwaliteit: 0 (zwarte lege balk)
Terwijl als ik de kabels (ook de gene met de nieuwe kopjes) gebruik op de analoge aansluiting van de TV, ze gewoon perfect blijken te werken. Ook werkte de softwareupdate van de Mediabox feilloos wat er dus op wijst dat er wel degelijk verbinding is.
Iemand ervaring met een soortgelijk probleem toevallig? Vrijdag komt er een monteur langs van UPC, maar wil het liever zelf oplossen en hopelijk de monteur afbellen. Of heeft de Mediabox gewoon de geest gegeven?