• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sinds telefonie geen internet en telefonie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Nobel
  • Startdatum Startdatum
N

Nobel

Ik had al een een paar jaar een 3-in-1 abonnement bij UPC. Ik gebruikte alleen internet en digitale TV omdat ik slechte verhalen hoorde over telefonie van UPC. Een aantal weken geleden toch maar besloten om telefonie van UPC te gaan gebruiken. Daarop heb ik UPC verzocht om het nummer dat ik bij KPN had over te zetten naar UPC. Op 7 september kreeg ik een SMS van UPC dat het nummer omgezet is.

Ik heb een paar minuten kunnen bellen. Sindsdien heb ik geen internet en telefoon meer :'(. Vervolgens de helpdesk van UPC gebeld. Vandaag is er een monteur van Centric geweest. Hij gaf aan dat het signaal prima is, en dat het modem wel defect moet zijn. De monteur heeft het modem vervangen. De monteur liet weten dat ik met maximaal 2 uur weer internet en telefoon zou hebben. Helaas... Zojuist weer met de helpdesk gebeld. Centric gaat contact met mij opnemen voor een nieuwe afspraak.

Over het probleem kan ik kort zijn. Het lampje DS blijft knipperen.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
 
Dit probleem heb ik ook gehad. Dit was in den beginne toen UPC (voip) telefonie introduceerde.
Het modem is toen ook vervangen (oude heb ik nog om mee te rommelen), maar dit mocht niet baten.
Twee keer is een monteur langsgeweest (was dan wel weer een vriend van me, dus dat ging wat sneller en makkelijker). Uiteindelijk was het ergens een instelling bij UPC zelf. Wat ik me nog kan herinneren is dat mijn complete account/record bij UPC verwijderd is en daarna opnieuw aangemaakt. Er bleek ergens een 'botsing' te zitten. Hierna functioneerde alles weer. Ik moet wel zeggen dat ik 2 weken zonder internet heb gezeten en uiteindelijk 8 weken zonder telefonie (tja, het was nieuw, dus ik gaf ze een kans).
Hierna heel correct een goede compensatie gehad (4 weken internet en 16 weken telefonie) en daarna nog een brief met excuses en vervolgens nog eens een maand compensatie.
Tja, UPC kan uiteindelijk echt wel klantvriendelijk zijn.

Ik hoop niet dat het in jouw geval zo lang gaat duren. Ik neem aan dat de software van UPC voor de accounts inmiddels wel wat beter is, dus of het bij jou ook een 'botsing' is...

Je eerste belletje naar de hd is de startdatum van je storing en als het weer werkt, hd bellen en afmelden en gebruik maken van de compensatie regeling!
 
lijkt erop dat je modem niet online komt. mb wel goed online?
is deze wel online dan ligt het aan het modem.

log eens in op je modem (naam leeg ww admin) en verander bij initial scan de downstream freq naar 332000000.
misschien dat ie dan online wil komen.

ik hoor wel of het gelukt is.
 
Vrijdag komt er een monteur ik ben benieuwd.

@Koetjuh. Ik ben ook bang dat het zoiets is. Als het signaal ok is, en het modem vervangen is, dan moet het wel een instelling bij UPC zijn.

@lobithbuddy. Ik zal het vanavond eens proberen. Ik laat het je hopelijk vanavond weten :)
 
heb je het advies van lobithbuddy nog uitgevoerd? ofwel is je modem online gekomen?
Laat even weten wat de status is als de monteur is geweest.
 
Ik heb het advies van lobithbuddy uitgevoerd, maar dit heeft helaas niet geholpen.

Als de monteur is geweest post ik een update.
 
Terug
Bovenaan