• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sinds gisteren storing op 4 kanalen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter johanvv
  • Startdatum Startdatum
J

johanvv

Over het algemeen werken de UPC diensten bij mij storingsvrij, maar sinds gisteren heb ik de bekende "Signaalverlies" melding op 4 kanalen (28, 101, 104, 107). Dtvmonitor laat zien dat dit de kanalen zijn in TS2097.
Voordat ik de moed heb gehad om de HD te bellen (met hun verhaal over mijn slechte kabels....) ben ik bij mijn beide buren wezen kijken of er daar ook problemen dat bleek zo te zijn. Kon helaas alleen maar kanaal 28 checken, want mijn buren hebben geen Film1 abbo.

HD alsnog gebeld, verhaaltje over mijn kabels, storing WiFi (????) en andere onzin en uiteindelijk een poging hebben ze een poging gedaan om mij een monteursafspraak door de strot heen te duwen. DIT HEB IK UIT PRINCIPE GEWEIGERD. Voor problemen in mijn huis ben ik bereid tijd (en als het moet ook geld) te investeren, maar voor problemen in UPC's netwerk dus niet; daar betaal ik iedere maand namelijk al genoeg voor.

Ben ik nu een beetje te principieel geweest ?

Johan
 
Nee, denk het niet,maar....
Mijn ervaring is, dat een klacht pas echt serieus word genomen, als de monteur ter plaatse het ook constateerd.
Laat hem gewoon komen, als de buren dezelfde klachten hebben, sta je toch sterk?
 
Ja, ik sta sterk, dus ik ben niet bang voor de voorrijkosten, maar ik neem er geen minuut voor vrij.
Heb inmiddels webcare een bericht gestuurd, misschien dat het via die hulplijn wel lukt.
 
Als je ze niet wilt laten komen, dan moet je ook niet gaan zeuren, upc meot gewoon eenmaal langs komen anders kunnen ze het probleem ook niet oplossen, en dan nog als je buren erlast van hebben ook hun laten bellen anders heb je over 3weken nog zelfde probleem.
 
Ben het niet met je eens Devil, het probleem kunnen ze niet in mijn huis oplossen......ze kunnen dit probleem naar mijn mening prima oplossen door in de wijk-kasten te meten. Daar heben ze mijn huis en mijn tijd niet voor nodig.
En een klant die een probleem heeft zeurt niet per definitie Devil ;)
 
Ik ben het met Devil eens. Als je echt wilt dat het opgelost wordt, zul je daar toch nog voor thuios moeten blijven, hoe vervelend dat soms ook is.
Ook een buitenmonteur moet soms metingen vanuit je WCD kunnen doen en ook kunnen controleren of bepaalde storingen zijn opgelost.
Een monteur aansturen zonder hem de mogelijkheid te geven om zijn werk goed te doen en ook te controleren of het probleem is opgelost, heeft geen zin.
 
Los van alles, er komt ook vaak pas een netwerkmonteur nadat er een binnenmonteur is geweest.
Die binnenmonteur geeft dan het fiat voor de netwerkmonteur. Dat is meestal het protocol. Wil je geen monteursafspraak... hmja, dan kan het wel eens erg lastig worden. Ik vrees dat je iets te principieel bent geweest. UPC biedt de mogelijkheid om het op te lossen en jij werkt niet mee.
 
Bedankt voor jullie adviesen. @Creative: het is inderdaad het voorgeschreven protocol. Mijn principes maar even aan de kant gezet en alsnog een afspraak gemaakt. Woensdagmiddag komt de binnenmonteur. De deskundige HD medewerker (niet cynische bedoeld dit keer) gaf al aan de binnenmonteur het probleem kan constateren maar een netwerkmonteur het moet oplossen. Het is voor mij gevoel nog steeds 1 monteursafspraak te veel ;)

Johan
 
johanvv zei:
Bedankt voor jullie adviesen. @Creative: het is inderdaad het voorgeschreven protocol. Mijn principes maar even aan de kant gezet en alsnog een afspraak gemaakt. Woensdagmiddag komt de binnenmonteur. De deskundige HD medewerker (niet cynische bedoeld dit keer) gaf al aan de binnenmonteur het probleem kan constateren maar een netwerkmonteur het moet oplossen. Het is voor mij gevoel nog steeds 1 monteursafspraak te veel ;)

Ik begrijp precies wat je bedoelt en ben het ook zeker met je eens, maar zo werkt het nou eenmaal en je hebt eigenlijk alleen jezelf er maar mee. Aan de andere kant, hoe vaak komt het voor dat een storing toch binnenshuis blijkt te zitten, terwijl de klant hardnekkig durft te beweren: 'Nee, bij mij is alles in orde! Kan niet anders...'. Hier bedoel ik jou niet mee, maar begrijp ook wel weer dat ze het standaardiseren.
 
@johanvv,

Wie weet komt UPC erachter dat er iets niet klopt en lossen ze het voor woensdag op ;)
Of bellen er nog meer mensen uit je straat met de problemen.
 
Terug
Bovenaan