pimmetje42
Forum Gebruiker
- Berichten
- 38
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen. Sinds enige maanden ondervind ik met mijn Abbo Internet max van Ziggo een flinke snelheidsdaling. Ik haal 280 Mbps download snelheid waar ik uiteindelijk de 600 aan zou moeten tikken.
Nou begrijp ik goed dat dit niet altijd haalbaar is maar ik vind deze snelheid voor mijn abbo erg laag.
Upload haal ik wel de 40Mbs.
Het is niet dat het internet onstabiels is maar hoger dan de 300Mbs kom ik niet.
Uiteraard Ziggo benaderd, monteur op de stoep, die wilde me wijsmaken dat het aan mijn eigen router lag.
Hij verdween weer en een forse rekening volgde en hiermee was ik het uiteraard niet mee eens.( uiteindelijk is die gecrediteerd omdat ze wel inzagen dat het probleem niet bij mij zelf lag)
Tweede monteur op de stoep, deze zette het modem uit Bridge mode en gebruikte een nieuwe utp kabel van modem rechtstreeks naar de pc.
nog steeds hetzelfde probleem, daarna contactdoos vernieuwd en getest een nieuw modem en nog steeds hetzelfde probleem
Vervolgens zijn apparatuur gebruikt om te testen, nog steeds hetzelfde probleem.
In de wijkkast de aansluiting bekeken en eventjes nieuwe connector opgezet.
Nog steeds hetzelfde probleem.
Hij gaf duidelijk te kennen dat hij alles gedaan had wat mogelijk was en het echt bij Ziggo zelf lag.
Hij zou daar melding van maken en een meer gespecialiseerd team zou zich ermee gaan bemoeien en contact opnemen met mij.
Aantal dagen later kreeg ik telefoon, lag waarschijnlijk ergens bij de servers middels een firmware update zou dit worden opgelost
Die zou ongeveer op 28 mei plaatsvinden. Maar je raad het al nu 3 weken verder nog steeds hetzelfde probleem.
Ik weer bellen en uiteindelijk kreeg ik weer een andere gespecialiseerde medewerker aan de lijn die vertelde dat hij niet zo geloofde in het firmware probleem.
Dit was de heer P H
Het lag ook niet aan te weinig capaciteit in de wijk. Die was voldoende aanwezig. Dit kan wel kloppen want mijn broer 2 deuren verder haalt wel netje de maximale up en downloadsnelheid.
Nu zoveel weken verder gebeurt er niks, blijf ik met het probleem zitten en ja, ik hoef jullie niet uit te leggen dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Zeker om elke keer, keer op keer op keer door de zeer onervaren helpdeskmederwerkers weer voor de 100ste keer opnieuw mijn verhaal te doen en van het kastje naar de muur word gestuurd.
ik neb ook aangegeven dat hier in de straat alles open heeft gelegen in verband met aanleg nieuwe riolering. (Misschien kabelbreuk of iets dergelijks?)
Nu is mijn vraag. Wat kan ik nog doen om dit probleem opgelost te krijgen
?
ik ben er echt helemaal klaar mee.
De service en vooral het gespecialiseerd personeel binnen Ziggo een dikke koude douche voor jullie
los dit probleem nou eens op zonder allemaal sprookjes te verkondigen waar een oplossing tot vandaag de dag uitblijft
Nou begrijp ik goed dat dit niet altijd haalbaar is maar ik vind deze snelheid voor mijn abbo erg laag.
Upload haal ik wel de 40Mbs.
Het is niet dat het internet onstabiels is maar hoger dan de 300Mbs kom ik niet.
Uiteraard Ziggo benaderd, monteur op de stoep, die wilde me wijsmaken dat het aan mijn eigen router lag.
Hij verdween weer en een forse rekening volgde en hiermee was ik het uiteraard niet mee eens.( uiteindelijk is die gecrediteerd omdat ze wel inzagen dat het probleem niet bij mij zelf lag)
Tweede monteur op de stoep, deze zette het modem uit Bridge mode en gebruikte een nieuwe utp kabel van modem rechtstreeks naar de pc.
nog steeds hetzelfde probleem, daarna contactdoos vernieuwd en getest een nieuw modem en nog steeds hetzelfde probleem
Vervolgens zijn apparatuur gebruikt om te testen, nog steeds hetzelfde probleem.
In de wijkkast de aansluiting bekeken en eventjes nieuwe connector opgezet.
Nog steeds hetzelfde probleem.
Hij gaf duidelijk te kennen dat hij alles gedaan had wat mogelijk was en het echt bij Ziggo zelf lag.
Hij zou daar melding van maken en een meer gespecialiseerd team zou zich ermee gaan bemoeien en contact opnemen met mij.
Aantal dagen later kreeg ik telefoon, lag waarschijnlijk ergens bij de servers middels een firmware update zou dit worden opgelost
Die zou ongeveer op 28 mei plaatsvinden. Maar je raad het al nu 3 weken verder nog steeds hetzelfde probleem.
Ik weer bellen en uiteindelijk kreeg ik weer een andere gespecialiseerde medewerker aan de lijn die vertelde dat hij niet zo geloofde in het firmware probleem.
Dit was de heer P H
Het lag ook niet aan te weinig capaciteit in de wijk. Die was voldoende aanwezig. Dit kan wel kloppen want mijn broer 2 deuren verder haalt wel netje de maximale up en downloadsnelheid.
Nu zoveel weken verder gebeurt er niks, blijf ik met het probleem zitten en ja, ik hoef jullie niet uit te leggen dat ik er echt helemaal klaar mee ben. Zeker om elke keer, keer op keer op keer door de zeer onervaren helpdeskmederwerkers weer voor de 100ste keer opnieuw mijn verhaal te doen en van het kastje naar de muur word gestuurd.
ik neb ook aangegeven dat hier in de straat alles open heeft gelegen in verband met aanleg nieuwe riolering. (Misschien kabelbreuk of iets dergelijks?)
Nu is mijn vraag. Wat kan ik nog doen om dit probleem opgelost te krijgen

ik ben er echt helemaal klaar mee.
De service en vooral het gespecialiseerd personeel binnen Ziggo een dikke koude douche voor jullie
los dit probleem nou eens op zonder allemaal sprookjes te verkondigen waar een oplossing tot vandaag de dag uitblijft
Laatst bewerkt: