• Let op: Dit is het archief van het Provider Forum. De berichten die je hier ziet zijn gedateerd en er kan niet meer op worden gereageerd.

Sinds 3weken slechte verbinding ( 6605 )

  • Onderwerp starter Onderwerp starter marsjee
  • Startdatum Startdatum
M

marsjee

Hallo

Oke ik heb een heel irritant probleem
sinds circa 3weken heb ik last van dat ik rond 8uur TOT ongeveer 12uur snachts niet normaal meer kan internetten/downloaden en gamen gaat al helemaal niet meer !

Ik heb upc nu hier een jaar en nog nooit is het zo erg geweest als de laatste 3weken ( elke avond ! )
probleem is: de verbinding is super onstabiel. ping tijden die van 10 -> 60 schieten en om de seconde of hoger of weer lager. met gamen dus gewoon niet meer te doen ( fps schooters )
Dit is alleen rond 8uur het geval, voor die tijd is er nooit wat aan de hand, dus het kan niet aan mijn pc of router liggen ;)

Als ik een paar keer een speedtest doe zie je ook dat de snelheid soms wel gehaald wordt ( circa 23 MB van de 25 ) en direct erna haal ik maar 8 mb ( van de 25 )

Woon in Wijchen

Iemand een idee.
ik zie er zelf tegenop om naar de helpdesk te gaan bellen want dan krijg je toch van: Ja dan moet je het modem resetten etc. wat ik ook altijd doe maar het helpt niet. >:(
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

Wat zijn jou signaal waardes op te vragen via 192.168.100.1
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

Downstream
Freq/Power: 338.750 MHz 2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 52.000 MHz 46 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 5120 kSym/sec

Modulation: QAM8

Status
System Uptime: 0 days 0h:23m:50s
Computers Detected: 1
CM Status: Docsis-AC Power Iso OFF Data Reg Complete
Time and Date: TUE SEP 07 20:53:57 2010
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

Ik heb hetzelfde probleem sinds een aantal weken, bijna elke avond hoge ping... Op dit moment zit ik op bijna 1300ms, dat zakt dan wel weer iets om vervolgens weer omhoog te schieten. Geen idee waar het probleem ligt maar begin nu toch te denken dat het probleem bij UPC ligt :-\
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

Xotchil zei:
Ik heb hetzelfde probleem sinds een aantal weken, bijna elke avond hoge ping... Op dit moment zit ik op bijna 1300ms, dat zakt dan wel weer iets om vervolgens weer omhoog te schieten. Geen idee waar het probleem ligt maar begin nu toch te denken dat het probleem bij UPC ligt :-\

Ben blij dat ik niet de enige ben ! hoop dat er naar gekeken wordt want het is echt niet leuk meer.
mijn ping is niet zo hoog als jouwne. maar wel heel erg onstabiel net als de snelheid !
dit was voorheen nooit !
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

marsjee zei:
Downstream
Freq/Power: 338.750 MHz 2 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 52.000 MHz 46 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 5120 kSym/sec

Modulation: QAM8

Status
System Uptime: 0 days 0h:23m:50s
Computers Detected: 1
CM Status: Docsis-AC Power Iso OFF Data Reg Complete
Time and Date: TUE SEP 07 20:53:57 2010

Signaal waardes zijn in iederegeval prima

Vul je profiel ook eens verder in want die is nog niet volledig

O.A er staat niet welke modem je hebt van UPC en/of je een router gebruikt
Dat is nodig om je in de toekomst verder te helpen

En dat voorkomt weer onnodige vragen
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

Ik heb daar ook last van sinds dezelfde periode. Alhoewel men zegt dat het niets met elkaar te maken heeft is het wel toevallig dat dit is gaan optreden in dezelfde periode als de uitrol van de nieuwe firmware voor de media boxen.
Het is overigens nu niet zo beroerd als zeg ~ 2 weken geleden toen internet voortdurend uitviel.
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

melvintje zei:
Signaal waardes zijn in iederegeval prima

Vul je profiel ook eens verder in want die is nog niet volledig

O.A er staat niet welke modem je hebt van UPC en/of je een router gebruikt
Dat is nodig om je in de toekomst verder te helpen

En dat voorkomt weer onnodige vragen

Ja, maar het is zo als ik problemen heb met internet dan zoek ik het eerst bij me zelf. dus testen zonder router etc etc.. ik begin pas te klagen als het echt niet aan mij ligt ;D

Maar iig de problemen zijn nu weg. dus ben benieuwd nu het weekend is.
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

marsjee zei:
Ja, maar het is zo als ik problemen heb met internet dan zoek ik het eerst bij me zelf. dus testen zonder router etc etc.. ik begin pas te klagen als het echt niet aan mij ligt ;D

Maar iig de problemen zijn nu weg. dus ben benieuwd nu het weekend is.
Ik denk niet dat het aan jou ligt. Jij en Xotchil ziteen dicht bij elkaar (pc 65xx en 66xx) en jullie hebben dezelfde problemen.
 
Re: Sinds 3weken slechte verbinding !!!!!

Klopt. het ligt ook niet aan mij.

al vanaf vrijdag dit soort resultaten:

Ping is gelukkig wel beter. dus gamen lukt weer
 
Terug
Bovenaan